Har Värmdö Hockey lagt ner, Månsson straffas (inte) en gång till och midsommarafton kan firas på olika sätt.. :)

Hmmm… VHCs officiella hemsida funkar inte idag heller.. Märkligt.. Har webbis lagt ner den under sommarn tro? Trist i så fall, men å andra sidan händer det väl inte särskilt mycket. Förutom att, som jag redan skrivit, #10 nu helt säkert inte kommer att spela för VHC nästa sesse.

Det verkar märkligt att Månsson skulle bestraffas (ytterligare) av Brynäs, efter det som hände den där kvällen i Gävle. Ni vet, när han var full o dum och råkade slänga ur sig ett oerhört idiotiskt hot mot en polis. Det är väl för tusan upp till rättsväsendet att döma honom, inte hans egen arbetsgivare? Jag tycker han har blivit straffad tillräckligt.
Samtidigt kan jag förstå polisen som anmälde honom. Jag har själv varit i liknande situationer (och anmält varje gång) och det finns ett citat nånstans, av någon, som jag använde som mantra nästan, vid de tillfällena;
”Rädslan är vår värsta fiende. Den dödar inte sina offer, den hinrar oss från att leva”
Och det är värre.. Tror jag.. För jag har aldrig varit död.. hmmm..

Midsommarafton.. det var så spännande när jag var liten.. Plocka de där sju blommorna och hoppas få träffa prinsen i nattens dröm… *garvar* Jag plockar inga blommor längre, inte för att jag är vuxen nu, utan för att den där barnsligt romantiska känslan som fanns när jag var liten, är borta.
Förresten är det nog tur att jag inte plockade några blommor för jag drömde om någon jag inte borde drömma om.. Och det hade ju varit dumt. Om man nu tror på sånt. *ler*
Numer är midsommarafton ytterligare en ursäkt för folk att bli fulla och dumma. Inte alla, jag vet, men den har blivit en av de stora suparhelgerna. Det är synd tycker jag.. Är det nån som minns varför vi firar midsommar? Wikipedia har svaret.
Och somliga firar som ”på den gamla goda tiden”
och då menar jag riiiiktigt gamla tider.. *ler*

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 kommentarer on “Har Värmdö Hockey lagt ner, Månsson straffas (inte) en gång till och midsommarafton kan firas på olika sätt.. :)”

  1. Mocca skriver:

    Usch ja, om man nu hade plockat de där blommorna hade det varit ångest på midsommardagen iaf för mig, för jag drömde om någon jag INTE vill gifta mig med
    BÖÖÖÖÖL
    Men jag kanske slipper eftersom jag inte plockade några blommor 🙂

  2. vhcbloggen skriver:

    Precis, plockar man inga blommor så ”gör det inget” att man drömmer om såna man inte bör drömma om.. *garvar*


Kommentera

