Polismannens nya kläder blir dyra för skattebetalarna (å kom nu inte å tjafsa om genus det lät bättre med ‘polismannen’ i den här rubriken.. :) )

Aha, 1500 poliser har skrivit på protestlistan… Det är väl alla va? Eller finns det fler poliser? *lite ironisk ja*
Jag vill ha fler och då utan babyblå tröjor.. SvDs undersökning visar att jag inte är ensam om att tycka så. 75% tycker inte att polisens nuvarande uniformer ger ett aggressivt intryck. De personer som känner sig hotade av polisens uniform eller polisen över huvud taget, vilka är det? De som inte har rent mjöl i påsen? De som någon gång råkat ut för en rötäggspolis? Eller?

Jag gick in på polisman.se och tittade i deras forum där debatten är i full gång. Merparten av inläggen anser att det är dumheter som RPS lagt fram som förslag. Och tydligen är det så att de tidigare haft en uniform som var ännu bättre..
Håller med en av medlemmarna att det är oerhört korkat (mina ord) att slösa skattemedel på såna saker..
Hellre då att man anställer och vidareutbildar fler poliser. För härute finns det inga poliser, det är trist tycker jag. Eller alltså, vi har en polisstation tror jag.. Men den är bara öppen mellan 13.00 – 15.00 på torsdagar jämna veckor och så har de stängt mellan juni och augusti (fy vad jag ljuger nu men det är nästan sant..)
”If it ain’t broken, don’t fix it!” Tänk att det ska vara så svårt att komma ihåg..

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer on “Polismannens nya kläder blir dyra för skattebetalarna (å kom nu inte å tjafsa om genus det lät bättre med ‘polismannen’ i den här rubriken.. :) )”

  1. kriwes skriver:

    Det är så fjantigt så fjantigt.
    Som du säger, satsa på poliserna istället för kläderna!

  2. vhcbloggen skriver:

    Precis! Vem är det som prioriterar så ini.. korkat egentligen?


Kommentera

