Jag straffas för att jag är en senil och dessutom miljömedvetenhetsmänniska.. Skämmes SJ!

Gaaaaah!!!! *svär så det osar* Hur i hela he-tet tänker SJ??! websmileys.com

Följande utspelade sig inom loppet av tjugo minuter;

Det börjar med att jag pratar med en oerhört trevlig tjej på säljavdelningen som hjälper mig ypperligt med min bokning.
Vi lägger på, jag ringer min reskamrat.. och inser att jag bokat biljetten för fel j-a vecka! Grrrr!!

Slänger mig på telefonen, ringer upp sälj igen och får höra att det inte går att boka om biljetten.
Men WTF??!! För det första gick det alldeles utmärkt förra gången jag fick hjärnsläpp (fel ort nämligen) och för det andra fick jag ett stroppigt; ”Det går inte med de här billiga biljetterna” i örat. Visserligen inte särskilt högt, eftersom de tydligen har fel på telefonerna på SJ och för att höra måste man trycka telefonluren mot örat, hålla för det andra och ge f.. i att andas. DÅ, om man anstränger sig kan man med nöd o näppe höra vad människan i andra änden säger.. (Förtydligande, jag fick alltså inte prata med samma tjej jag pratat med tidigare)

Alltså, jag måste börja med att boka av min resa – straffavgift 129 :-
Därefter boka en ny resa (samma tur, samma plats, samma typ av biljett, dock annat datum) – dyrare resa!
Alltså.. resan blev, på en si så där tio minuter, genast 150 kronor dyrare! Snacka om att straffas för sin senilitet!

Självklart blev jag förbannad och ringde upp SJs kundtjänst.
De har samma problem med telefonerna, personen i andra änden hörs knappt. Jag ringer om, samma sak igen. Den tredje gången tänkte jag att nu måste det väl funka?? Näpp!
Ett litet tips dock.. Oavsett hur tyst ni pratar så hörs irritationen i era röster ändå, bara så ni vet liksom..

Tjugo minuter senare är jag fortfarande förbannad, gråtfärdig och X antal kronor fattigare.
Nä vet ni vad SJ! Ni går ut med att vara det miljövänliga alternativet, men att då straffa ut era egna kunder.. Är inte det ganska korkat? Jag älskar att åka tåg, men nästa gång.. Då tar jag bilen.. Miljö-ovänligt eller inte, jag vill ha service när jag köper en tjänst eller en vara.. Åk gärna och kika på On Off i Sickla, där har de en tjej som kan visa hur man beter sig mot folk!

Tidigare inlägg om kundservice, fast åt andra hållet (20060726); ”Tredje gången gillt? Åkte till butiken igår, underbemannat och löning.. Svettigt, väntan och … kanonservice! 😀 Måste ge en liten eloge till Madeleine på OnOff i Sickla, den tjejen vet hur man tar hand om kunderna! En ros till henne! Tjing!”

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer on “Jag straffas för att jag är en senil och dessutom miljömedvetenhetsmänniska.. Skämmes SJ!”

  1. Mocca skriver:

    Fy sjutton vad surt!
    Nu återstår det bara att hålla tummarna för att tågresan iaf går bra och att du slipper snorungar och jobbiga medpassagerare 😉

  2. vhcbloggen skriver:

    Jag har ju jycken med mig så bli lämnad ifred blir jag knappast.. *mutter* 😛
    Fyra timmar.. jaja, det ska nog gå det med. 🙂


Kommentera

