Månssons fyllefadäs fixades fint, goda grannar växer knappast på träd o det är skönt att slippa betongskorna nu..

Jag gillar Månssons attityd till sin ”fyllefadäs”. Rak och ärlig. Självklart måste det ju kännas rent ut sagt förj… så där ”dagen efter” men samtidigt.. Himla starkt gjort och dessutom ett smart drag när det gäller medierna – ”anfall är bästa försvar”. Jepp..
Sen att han säger att han i normala fall inte är så stor i käften.. hrrmmm… Månsson på isen är knappast en timid och tystlåten herre, utanför isen kanske, men inte under en match. Och där ska han fortsätta vara ”stor i orden”.. tycker jag.. 🙂


Aaah! Goda grannar va? Grannar är ett spännande ämne.. Det engagerar folk att till å med blogga om de.. hrmm..
Jag håller med om att, som det står i artikeln,
”…// .. I ett hyreshus är en god granne ofta någon som varken syns eller hörs, säger hon..///..”
‘Hon’ är Johanna Graf, som köpt Robban Brobergs blåa villa i Solna och därmed fick ett helt gäng bloggrannar.. 🙂
Är det inte konstigt egentligen? Att ”alla andra” är så himla konstiga och störande och man själv är så förb.. perfekt?
Personligen har jag haft både goda och o-goda grannar. Den mest ogoda körde på och misshandlade mig lite lätt och hotade mig till livet, men hallå.. Jag lever ju, och grannen… tja.. för det första är h*n flyttad på och för det andra var det räääätt mycket snack och en aning mindre verkstad..
Sen var det ju grannen med betongskoslöparbarna.. men de har flyttat de med.. Yeeess!! 😀
Nuförtiden har jag mest ”problem” med trevliga grannar som vill stanna och prata när jag kommer med jycken, säääärskilt när jag har bråttom nånstans.. (faaaan jag skulle skaffat katt istället.. :P)

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentera

