Huselius nye tränare – en mardröm för rubriksättarna (eller journalisten) o Hasek stannar i Red Wings

Jag tycker det är rätt fantastiskt.. att de, mellan raderna.. nånstans lååångt borta, kan hitta att Huselius tycker det är en mardröm att Keenan tar över Flames.. Var står det? Jo, i rubriken. Och hur var det nu med rubriksättarna, får de verkligen hitta på vad som helst? För vad jag kan utläsa av det Huselius säger, så låter det inte som han är särskilt oroad över det faktum att träffa på Keenan igen.
Visst, ”Husse” blev ju rätt dumt behandlad av den sk ”svenskhataren” (varför han då är anställd som rådgivare av Svenska Ishockey Förbundet fattar jag inte..) men så här säger han, bland annat, om att få Keenan som tränare;
”För mig är det inga problem”
Jasså..? Jahaja.. Inte en mardröm då? Det inger inte särskilt mycket förtroende (iofs finns det väl sällan särskilt mycket substans/sanning i de artiklar som skrivs i kvällspressen?) när rubriken och själva artikeln motsäger varandra.
Som journalist skulle jag bli skitsur om det jag skrivit helt plötsligt fick en annan innebörd eller gjordes större/mindre tack vare rubriksättarnas klåfingrande på tangenterna..

”Hasek fortsätter i Detroit” där har ni en rubrik som heter duga! 😛 En rubrik som dessutom håller det den lovar.. Hasek skriver på för ytterligare en säsong i Red Wings. Punkt.
En ruggigt bra målvakt och det är riktigt kul att se hans spel, om det inte är i en match mot Tre Kronor då.. 🙂

Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer on “Huselius nye tränare – en mardröm för rubriksättarna (eller journalisten) o Hasek stannar i Red Wings”

  1. Mia skriver:

    Hasek är en fantastisk bra målvakt, det håller jag med om helt och hållet!

  2. vhcbloggen skriver:

    Coolt också att han försökte lägga skridskorna på hyllan en säsong.. men det gick ju som det gick med det.. *ler*


Kommentera

