Mörkt eller ljust spelar ingen roll o jag går upp eller ner av träning inte av färgen på chokladen.. :P

Nänänä, sånt där vill jag inte veta av! *håller för öronen o trallar*
”Mörk choklad lika dålig som ljus” skriver DN.
Jaha, är det inte det ena så är det det andra. Vänta nån vecka eller två så botar mörk choklad cancer och tåbira. Och ytterligare nån vecka så kan du dö av hjärtflimmer av för mycket.. *suckar*
Det görs så många analyser och undersökningar att de tillslut bara blir siffror och ”Pojken som ropade varg”. Minns ni när det första larmet kom, om chipsen som man kunde dö av.. Det var väl formalin eller nåt i de.. Chipsförsäljningen dök.. Sen reste den sig igen..
Jag har ätit mörk choklad (också) i flera år och jag har inte blivit vare sig tjockare eller smalare, det har istället stått helt i proportion till hur mycket jag tränar.. Inte vilken färg chokladen jag äter, har..

Andra bloggar om: , ,

6 kommentarer on “Mörkt eller ljust spelar ingen roll o jag går upp eller ner av träning inte av färgen på chokladen.. :P”

  1. Alex skriver:

    Haha 🙂
    Formalin – akrylamid. Same, same.
    Kul blogg 😀

    Ha det

  2. vhcbloggen skriver:

    Just ja! Så hette det! 🙂
    Tack!
    Detsamma! 😀

  3. Mocca skriver:

    Vem orkar bry sig om alla larmrapporter -typ…
    Det som de oftast ”glömmer” att tala om är att det krävs otroliga mängder av något för att det ska vara farligt. Chips larmet visade det sig i efterhand att det handlade om att det var farligt om man åt 10 kg om dagen!

    Hur svårt kunde det ha varit att tala om det redan från början?!

    Nä, ruffel och båg från forskare som vill ha mer anslag, det är vad jag tror att en del av alla (larm)rappporter handlar om.

  4. vhcbloggen skriver:

    Exakt! Såna där larmrapporter görs enbart i syfte att tidningarna ska få sälja lösnummer..

  5. rigg skriver:

    sedan finns det ganska många studier på hur nyttig mörk choklad är också… bra för hjärtat, blodtrycket, minnet…

    när jag blir en ännu äldre gubbe är jag nog hellre fet och klar än smal och dement om det nu är fettet i chokladen det hänger på, och det är det ju inte 🙂

  6. vhcbloggen skriver:

    *garvar* Samma här! Eller ja, jag vill ju inte bli gubbe när jag blir äldre, gumma hellre. Men fet o klar i huvudet, jag tror man lever längre då också.
    Alltså, ät mer mörk choklad! 😀


Kommentera

