Uefa bestämmer vem som vinner, speedway o boxning är nästan likadant o jag smälter bort snart!

Det finns väl inte någon som tycker Danmark ska få segern? Eller? Måste kolla… *surfar in på SvD igen* Jooo, se på f… Nästan 14% tycker att Uefa borde tilldela Danmark segern.. Bor det så många danskar i Sverige? 😉

Jag tror inte på det där med att förbjuda en sport, som t ex speedway eller boxning, det är ingen som tvingar de att riskera sitt eller andras välmående. Om säkerheten behöver ses över är nog de som är insatta i sporten, mer kvalificerade än jag. Däremot verkar det som attityden kanske behöver stramas upp lite. Kör/spela fult, visst okej, det är en del av tävlingsinstinken hos de som har den, men gränsen mellan fult och farligt är hårfin. Det kanske är där problemet ligger, inte i säkerheten runt och på arenan?

29 grader varmt står det på SMHIs hemsida(va?! Inte mer??) Jotack, det märks! Jag var ute med jycken i fem minuter och det brände verkligen på axlarna! *pust*

Andra bloggar om: , , , , ,

One Comment on “Uefa bestämmer vem som vinner, speedway o boxning är nästan likadant o jag smälter bort snart!”

  1. […] en människa rycks bort alldeles för tidigt, men jag står fast vid det jag tidigare skrivit.. (det här inlägget) Det är ingen som tvingar någon annan att utöva dessa sporter, så att förbjuda en sport är […]


Kommentera

