Herr Fylletratts bravader berör, Majlard får skit för att han tycker som han gör å det är skit tycker jag..

Och vilket jädras liv det blev om herr fylletratts bravader! Kanske är det så att fotbollen är en världssport (även om jag hävdar/vill att det ska vara hockey 😉 ) och engagerar människor så till den milda grad?
Men varför måste det vara så att fotboll och våld går hand i hand?
En sport som de flesta provat på och av någon anledning tycker är så kul att det spelas även utanför planen, utan tränare, utan domare och bara på skoj.
Varför händer ingenting? Vad gör klubbarna? Förbundet? Och vilka är de där huliganerna egentligen?
Fotbollsstjärnor som aldrig blev? Som slocknade långt innan tonåren för att talangen inte fanns där?
Möjligt. Avundsjuka kan göra en människa alldeles irrationell har jag märkt.

Hur löser man det hela då? Fick en idé om alkoholförbud på arenorna, men då börjas det säkert smugglas in istället. Eller som på krogen, är du för full får du inte komma in. Risken är väl kanske att de vakter som finns får klä skott för huliganernas ilska.
Eller kan det vara så att de här personerna, som låter alkoholen beröva de på både vett och sans, egentligen behöver kärlek, förståelse och en hel massa terapi? För är det fotbollen som triggar våldet eller är det våldet i sig, som lockar?
Oavsett vilket, så är det sedan länge dags att sluta dalta. Ge polisen de resurser de behöver för att kunna plocka in bråksta(c?)karna före, under och efter, matcherna. Ge sedan alla terapeuter ännu mer att göra och fyll häktena om det behövs.
Gemene man ska kunna gå på fotboll utan att vara rädd för flygande glasflaskor, hot och våld.
Jag har nämligen för mig att sporten, i England åtminstone (vilken ironi), kallas för A Gentlemans sport, eller nåt liknande.
Tänk er hur det skulle se ut om samtliga i publiken var uppklädda till tusen, med frack och hög hatt. Snällt satt på sina stolar och tjoade.. *ler*
Det skulle vara något det.. 🙂

Och Majlard fick på pälsen han också.
”..//..Man måste gå på sin egen magkänsla som krönikör, säger Jan Majlard till SvD.se” som svar på hur det känns att få skit för det han tycker.

Och så något heeeelt annat..
Morgonens fråga;
Hur kul är det att komma till jobbet och bli ”utskälld”?
Jag vet att h*n inte tycker om mig, men h*n kan väl lugna sig tills jag fått i mig en kopp kaffe åtminstone! Inte roligt att känna sig ovälkommen.. 😦

Morgonens bästa;
Jycken klev själv på bussen, kollade runt lite på allt folket och la sig ner för att sova. Gullehunden!

Morgonens ”Va?”;
Fick ett dödsbud av mamma inatt, men jag hann vakna innan hon sa vem som dött.. Skumt…

Morgonens flin;
Jag inser att jag börjat kalla jycken för ”Darling”, precis som ett par av spelarna i VHC kallar varandra (på skämt) Jäääädras vad jag saknar hockeyn!!

Andra bloggar om: , , , ,

4 kommentarer on “Herr Fylletratts bravader berör, Majlard får skit för att han tycker som han gör å det är skit tycker jag..”

  1. doggblogg skriver:

    *kramar från oss på landet*

  2. vhcbloggen skriver:

    Tack! Jag ringer dig..

  3. Mocca skriver:

    Word -till det du skrev om fotbollen.

    Stor varm kram till allt annat tråkigt!

    Och hurra för duktigt vappe 🙂

  4. vhcbloggen skriver:

    Ååååh Mocca! Jag blir så härligt glad när jag får så fina ord för det jag skriver. 😀
    Tackar för kramen (tro mig, den behövs)!
    Tack tack igen (fast jag tror det mesta är medfött 😉 )


Kommentera

