Ingen Zlatan (det var ju det jag sa!) och Bommen blir kompis med Bäckis i Caps

Hoppsan! Ingen Zlatan från start, istället blir det Elmander och Allbäck.. Hmmm… tror bestämt jag läst det nånstans förut.. 😉 Undra om det inte tom var jag som skrev det? Igår! *asg*
Vet inte ens när matchen börjar, eller i vilken kanal den visas, men om jag bläddrar lite kanske jag hittar den. Det tråkiga med fotboll är att det är så långa transportsträckor tycker jag. Som (oerhört rastlös) fotograf blir jag uttråkad och ibland missar en bild, när det väl blixtrar till (jodå, det händer att jag plåtar fotboll på sommarn). I hockeyn måste jag ha kameran på autofokus, annars blir det bara skräp av alltihop. I fotboll, och faktiskt tom i baseball, kan jag fokusera manuellt för det mesta. En fördel ibland, men så rastlös som jag är orkar jag oftast bara en halvlek i fotboll (får ju grässmak i rumpan ju!) Baseball brukar jag stanna hela matcherna på, men det är för att jag gillar spelet och blir extremt avundsjuk på de som kan spela fortfarande (det var ju det där ”lilla” problemet med mina knän ju.. 😦 )

Suveränt! Om det var några tvivel tidigare lär det knappast finnas några sådana kvar nu. Med en svensk lagkamrat i Caps, om än bara för ett år, blir Bäckis kvar i USA läääänge.
Jag måste verkligen skaffa en kanal som visar NHL-hockeyn! Boumedienne, Bäckström, Enström och alla de andra.. Ovechkin också ja.. Gaaaah!!! Fy attans vilken bra hockey!

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Kommentera

