Zlatans divalater blir plats på bänken, Crosby som lagkapten o jag behöver hjälp.. :)

Om jag nu nödvändigtvis tvingas se matchen mellan Danmark och Sverige i fotboll så ser jag hellre Elmander än Zlatan på plan. 😉
Inte för att Zlatan på något sätt är en sämre fotbollsspelare än Elmander, utan för hans diva-attityd. Självförtroende är aldrig fel och han ”har råd” att vara kaxig, inget fel i det, men sina divalater kan han lägga på hyllan tycker jag.
Okej, jag ska inte döma honom nu, eftersom jag inte läst nån presskonferens med honom på sistone. Men de jag sett tidigare, den divaattityd han visat tidigare gör att jag helst låter bli.
Visst, det kanske är fel att döma en person som fotbollsspelare, bara för att han är dålig på det där med mediahantering, men det är jag. *ler*
Hans skador gör ju också att jag hellre ser Elmander på plan, helst tillsammans med Allbäck (som är absoluta favoriten när det gäller fotbollslandslaget).

Spel för gallerierna? Varför låta Crosby bli lagkapten och fylla Lemieuxs plats? Är han verkligen så bra som ledare? *rycker på axlarna* Tja, vad vet jag. Jag vet att vår egen lagkapten (VHCs) är 18, men å andra sidan (kommer han byta klubb..) är hans lagkamrater i samma ålder.
I Crosbys lag är medelåldern 28. Äldste spelaren, Gary Roberts, är 41. Crosby med sina 19 är yngst. Lite intressant varför man gör så, men Pittsburgh vet väl bäst antar jag.. 😉

Tycker fortfarande att tiden borde gå lite snabbare, så jag kan få se division 2-hockey igen. 🙂
Jisses! Det är första juni, sommaren borde väl vara på väg nu och jag längtar efter hockey.. Jag måste ha hjälp tror jag.. *garvar*

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer on “Zlatans divalater blir plats på bänken, Crosby som lagkapten o jag behöver hjälp.. :)”

  1. Mocca skriver:

    Jaaaaaaaaaa hockey NU
    Ge mig!!
    *har svår abstinens*

  2. vhcbloggen skriver:

    Skönt att veta att jag inte är ensam! 😀


Kommentera

