Usla mitt-på-dagen-program kan vara underhållande och Nacka HK förlorar massor av rutinerade spelare (yeay! :P )

Upptäckte en rolig grej med att vara på ”valpledighet”, de här dödligt usla spelprogrammen som alla kanaler envisas med att ha, kan vara riktigt underhållande. Inte själva programmen i sig, utan de som ringer in.
Följande utspelade sig igår;

Programledare (PL); I vilken världsdel ligger Italien och Polen?
Tävlande (T); Eeeh… hmm… världsdel..?
PL; *upprepar frågan*
T; *tyst*
PL; Vilka världsdelar har vi? *försöker hjälpa till lite*
T; *tyst en lång stund* Nuuu eeh .. hör inte jag dig..

*asg* Fasen vad jag skrattade!

Kollade Silly för division 1 och Nacka verkar få det kämpigt. Många som byter klubb och slutar, däribland VHCs tidigare klippa, Pata. Han som stod kvar när det blåste som mest och tränade killarna när laget var tränarlöst. Jag kan inte säga att jag är förvånad. Vare sig över hans beslut att sluta eller att NHK förlorar många spelare till nästa sesse. Laget är mitt i ett generationsskifte och då blir det så.
Förhoppningsvis har NHK själva producerat unga förmågor och kommer bygga laget därifrån. Om jag får vara på det viset så önskar jag nästan att de åker ur ettan och halkar ner till ”oss”.. Vilka underbara derbyn det skulle bli! 😀

Och så finns det de som vill ha ishockey-VM vart fjärde år! Knäppskal! Med så många lovande juniorer på G är det bara dumheter att frånta oss hockeynördar nöjet att se juniorer spela seniorhockey på internationell nivå. Tycker jag. *ler*

Förövrigt måste jag säga att GBs nya Magnum Equador Dark är alldeles underbart god! 😀

Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentera

