Värmdö Hockey Clubs verksamhetsberättelse för 2006/2007 genererar i nya funderingar

Fy tusan vad trist! Hade fått två nya meddelanden i VHC-sidans gästbok… Båda var spam… Grrr! Och jag får inte scriptet för anti-spam att funka.. Det stör mig…

Verksamhetsberättelsen för förra sessen ligger ute på VHCs officiella sida och jag inser att det jag hört från andra och det som skrivits, inte riktigt är i symbios.
Sen funderar jag lite på satsningen på juniorerna. Jag gillar absolut idén att producera egna spelare, att bygga från grunden.
Det är bara hoppas att A-laget inte sätts på undantag. Eller också är det så att jag har lite ljusrosa glasögon på mig och gärna ser att det (också) satsas ordentligt på ”mina” boys.
”vår långsiktiga målsättning är att åter spela i div 1 men nästa gång med i huvudsak egna spelare eller ifrån närområdet, och huvudsakligen bara satsa på unga spelare.” står det också.
Sånt gillas, trots att jag är så oerhört rastlös av mig och gärna vill se resultat fortare än kvickt. 🙂

I A-lagets verksamhetsberättelse stod att under sommaren, och barmarksträningen, deltog ungefär hälften av spelarna i laget. Det är nästan så jag blir förbannad.
Tror de på fullaste allvar att bara för att hockey spelas under vinterhalvåret behöver man inte träna på sommarn? Eller vet latmaskarna nåt som jag inte vet?
Går det att konservera kondition, styrka, smidighet och laganda? Och sen är det bara plocka fram det när det behövs? I så fall borde de ta patent på det, för däri kan det ligga stora pengar. *ironi*

Ska socialträna jycken ner till Ekvallen och kolla in grabbarna.. Eller hrmm… jag menar.. eh.. räkna in de och kolla om jag kan lista ut vilka som slutat eller börjat.. 😉

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

