Umeås Ljungberg började sen var det Örebros Richardsson, vem blir det sen? Baryard byter plats med Flippan? :P

Först Hanna Ljungberg, anfallsstjärnan som räddade Umeå IK genom att vara reservmålvakt, sen reservmålvakten som räddade Örebro..
Tillfälligheter? Självklart, men likväl ett kul sammanträffande. Det bevisar ju devisen att samtliga i laget måste veta vad de andra håller på med, vad som krävs osv. Okej då, Hanna Ljungberg hade ju visserligen stått i mål som liten och jag tvivlar starkt på att Örebros målis började sin karriär mellan stolparna och aldrig varit utespelare. Men ändå. Att göra en sån grej genererar i större förståelse för lagkamraterna och deras del i lagbygget.
Och ja, jag är medveten om att det här var en engångsföreteelse och dessutom en mycket kort sådan, men jag vill hävda att jag ändå har en poäng i det jag säger.. Sen får ni tycka vad ni vill.. 😛

Lite svårt att få tankarna att gå som jag vill just nu.. Det blir lätt mos i skallen när jag är uppe och ute med jycken varannan timme (dyyyygnet runt! *gääääääääääääsp*) 🙂

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

