Dagarna går ändå, VHC kan förstärka med Tärnström o Bäckis pitchar i baseball

Alltså, vad gör jag hela dagarna egentligen? Ingenting nyttigt enligt mamma i alla fall.. Rumsrenar jycken, fostrar honom, diskar lite, kollar på tv (fy attans vad mycket skräp!) och dricker kaffe.. Skönt med ”semester” .. *garvar*

Tycker nog att det där med hockey-sommar-uppehåll är ett relativt korkat påhitt, men å andra sidan fattar ju jag också att spelarna vill vara lediga. Åtminstone på sommarn.. Förresten läste jag i lokalblaskan att Dick Tärnström bor härute. Klubblös är han också tydligen.. Behöver inte VHC förstärkning på backsidan tro..? *asg* Skulle va nåt va? 😀

Kollade VHCs schema igen. ”Fys ute” det hajjar jag väl nästan vad det är, men fys inne i hallen? Isträning i maj? Kan det vara så? Visst, jag skulle väl kunna mejla eller ringa lagledarn, men hur i hela … ska jag ha tid med det? 😉 Eller för den delen komma ihåg det?!

Och Bäckis är på plats ”over there”. Bonusar, miljonlön, storspelande ungtuppar blandat med erfarna spelare.. Det kan inte bli annat än bra… Så länge det sociala funkar, annars blir det nog jobbigt.
Själv drog jag till USA som nittonåring, på en oerhört kort visit visserligen. Jag var blyg, osäker och full av ”jädras jag ska fixa det här”-attityd. Visst gjorde jag det. Bodde hos släktingar jag aldrig träffat och växte nåt enormt under tiden jag var där (N.Y, Houston, Austin, Galveston) Anledningen till att jag kunde bo hos släkt jag inte visste att jag hade, förrän ett par månader innan jag åkte iväg, var att min tredje-kusin skrivit en bok om vår släkt och skickat till oss. Häpp! Där ser man! 🙂
Caps verkar i alla fall välvilligt inställda till sitt nyförvärv och låter honom ”pitcha” i baseball (fy tusan vad jag saknar att spela!)

Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer on “Dagarna går ändå, VHC kan förstärka med Tärnström o Bäckis pitchar i baseball”

  1. Gloom skriver:

    Såg ”Bäckis” på TV igår… 19år och kan så mycket klyschor redan!!! Vad skall det bliva månde?

  2. vhcbloggen skriver:

    Han har nog drillats sen barnsben.. 😛


Kommentera

