Ingen Kenny imorgon sägs det, sifferförvirring, Steen bekräftar min tes o sen blev snurrigt jobbprat..

Jaha nähä… ingen Kenny Jönsson imorrn alltså.. Fast det gör inte så mycket, jag tror kronorna klarar sig ändå.
Att tro att de hade gjort ett bättre resultat mot ryssarna om Kenny varit med, det är att lägga alldeles för mycket guldkantad vikt vid en spelare. Och det är ju som bekant ingen särskilt god idé.
Förresten.. kan nån förklara det här för mig;
”- Chansen att han spelar är 65-35, säger Tre Kronors läkare Lennart Hovelius.”
Vaddå 65-35? 65-35 vaddå?! Procent? Kilo? Hockeyklubbor? Vaaaad? Felskrivning? *ler*

Känns lite som ett erkännande (jag saaaa ju det BÅG! 😛 ) när Alexander Steen säger;
”–  ../klippt/…Det kändes bra att ”Måsse” (Brynäs Mattias Månsson som VM-debuterade mot Ryssland) kom in med oss. Vi fungerar bra ihop, säger Alexander.”

Klockan var nästan åtta när jag kom från jobbet. Kanske kan jag sluta tidigare imorrn.. *asg* Helt slut! Känner mig tjock i huvudet (tjockskallig skulle man kunna säga..! *garvar*)

Så mycket att göra, så lite tid.. Kollade min närvarorapport för förra månaden, hälften semester, hälften jobb. Är det det jag ”betalar” för nu? Är det egentligen meningen att det ska vara på det här viset?
Att jag längtar efter fri tid, och samtidigt jobbar häcken av mig för att ha råd (och tid! Sicken ironi) att ta semester. Rätt sjukt beteende egentligen.. Och jag vet att jag inte är ensam heller..
Vad vinner vi egentligen på att leva så här? Är det verkligen värt att jobba så mycket att vi använder hela vår semester till att ta igen all den sömn vi förlorat när vi jobbat ihop till vår älskade ledighet?

Vad är det egentligen vi strävar efter när vi jobbar på det här viset? För att andra ska tycka att vi är så j-a duktiga att vi sen inte ens har tid att umgås med nån tillslut?! Till viss del tror jag att det är så.. Men egentligen.. Är det verkligen sååå viktigt att den där rapporten blir färdig just idag? Måste allt vara så bråttom jämt?

Oj… vilken parentes.. Dags att ta min tjockskalliga skalle och lägga den på kudden.. Gonatt! 🙂

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

