Dumt att mörka skador, fegdomare bör omedelbart byta yrke o Modo vs Timrå på onsdag..

Määäh! Nu blir det knas hela dagen känns det som… Min browser har fått knäppen och visar stooooooooooooora bokstäver blandade med pyttesmå, en kollega passade på att gnälla på mig det första h*n gjorde imorse och jag höll på att trilla i trappan när jag skulle försöka ignorera det faktum att mitt knä inte är riktigt friskt.. hmm.. Jaja, shit the same… 🙂

Och snart blir jag knäckt på det faktum att jag är inne i en ”spilla-kaffe-när-var-o-hur-som-helst”-period… Ruggigt irriterande.. *garvar*

Alltså, det där med skadade spelare och att Tre Kronor ”mörkar”.. Det tror jag vad jag vill på. För det låter nämligen väldigt osmart i mina öron. Eller rättare sagt, jag tror inte man vinner nåt på det. Men vad vet jag om sånt? 😛
Vet motståndarna om att en spelare är ”halvskadad” lär de, om det gäller mycket, puckla på ordentligt och därmed få den spelaren ”helskadad” – ett ”hot” mindre. Om det är så att ”skadan” är ljug bara, då förstår jag ännu mindre varför man gör så. Kanske för att få motståndarna att tro att laget är på dekis och att det blir en lättare seger? Äsch, dumt tycker jag..

Jaa, den där straffen var ju inte mycket att hänga i julgranen (särskilt inte eftersom julen är låååångt borta 😉 ) och domaren i gårdagens match var nog, som Bergqvist på tv3 sa, feg.. Får man verkligen bete sig på det viset? Lägga sitt yrke på undantag för att man är rädd för repressalier efteråt? Okej då, det var väl en si sådär 14.000 pers därinne, men ändå. Är han så feg att han inte ens vågar utföra sitt arbete rätt och riktigt, då borde han byta jobb tycker jag..

Karol Krizan mellan stolparna på onsdag antagligen. Modo mot Timrå (eftersom Backlund står). SM-guld mot.. eh tja… vart hamnade Timrå egentligen? Förhoppningsvis har Krizans flyt avstannat, för han var ruskigt bra i ES.. *ler*

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer on “Dumt att mörka skador, fegdomare bör omedelbart byta yrke o Modo vs Timrå på onsdag..”

  1. Mocca skriver:

    Jag brukar inte ”gnälla” på domaren i första taget, men den där domaren var en katastrof -och en feg liten råtta!

  2. vhcbloggen skriver:

    Håller med, hela han var ett jädras katastrofområde! Fegmupp! Illa illa, hoppas på bättring på domarfronten längre fram i turneringen.


Kommentera

