Meste Månsson rör om, Steen målar, Bäckis briljerar o jag bestämmer hur det blir.. ;P

Strax före nedsläpp:
Såg laguppställningen, reaktionen var omedelbar: ”YEEEESSS!!! Härligt BÅG!!” Sicken rackarns makt jag har! 😉 😛 Månsson med Bäckis och Steen.
Angående Ovechkins avstängning tycker jag den var helt rättvis, han skulle inte ha mer än en match ”ledigt”. Tacklingen han gav var, vad jag såg, rätt schysst.

Under match:
Men alltså.. Såg ni Månsson?! Ruggig fart under grillerna. Härligt!
Thörnbergs 1-0-mål var ju kalassnyggt och uppspelet var inte helt fel det heller. 🙂
Efter Rysslands bortdömda mål blev det rejält med fart från båda håll. Snacka om att pulsen rusade! Som hockey ska vara, underbart! 😀
Sen kom straffen.. WTF!!?? Kändes som en kompensation för situationen innan med den friade Strålman och det bortdömda målet eller? Kvitterat… *suck*
En liten notering; Thörnberg var inne i 3,30 minuter i första perioden och gjorde ett mål… Det går fort i hockey. *ler*
Satt och njöt av vackert målvaktsspel av Ersberg och *tjopp* så släpper han in en balja till. Och när ryssarna fick ytterligare ett mål bortdömt kändes det som det var tajm att ta en TO.. Men det är ju min högst personliga åsikt..

Den ryska publiken – pinsam! Att kasta in grejer på isen är väl ändå höjden av ”fjortisism”? När domarn sen ser genom fingrarna på Emelins överfall på Thörnberg då ställde jag mig upp och bara skrek rakt ut! Både Emelin och domarj-ln borde f-n pryglas tillsammans. Anmäl den där idiotdomarn till … eh… IIHF eller nåt..

Matchens citat;
”Det är lite giraff vid ett vattenhål” Boorken om Malkins tekningsstil

Hejsan hoppsan, ursäkta men vad var det jag sa?! Steen klämde dit 2-2! Fasen vilket snyggt framspel av Bäckström, vackert! Okej då… Månsson var faktiskt inte inne just då, men ändå.. *ler*
Och när Ersberg gick ner i spagat för att rädda pucken från att gå in i mål var det bara.. ”Ååååh vad jag älskar målvakter…”

Riktigt intensiv och, trots allt, en kul match med härligt spel. Håller med om att det kan vara bra att för det första få en riktig genomkörare mot Ryssland för att sen ”komma underifrån” och möta Slovakien på onsdag. 🙂
Bra också att få tillbaka Kenny Jönsson, Warg och Hedström. Backlund står (har jag bestämt) och Månsson-Steen-Bäckström-kedjan fortsätter producera (har jag också bestämt) 😉

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer on “Meste Månsson rör om, Steen målar, Bäckis briljerar o jag bestämmer hur det blir.. ;P”

  1. lina skriver:

    kedjan med ”bäckis”, månsson och steen äger.
    began skulle ha låtit dem spela ihop under hela vm. synd

  2. vhcbloggen skriver:

    Det gick ju som det gick med den kedjan tillslut. Och så här i efterhand visade det ju sig att Hedström var ett riktigt bra val att sätta in mellan Bäckis å Steen. 🙂
    Fast kanske hade det blivit ännu bättre med Månsson, Bäckis o Hedström? 😕


Kommentera

