Tips till coachen -> in med Månsson, mer hockey med färre lag o kavaljererna försöker supa mig under bordet.. illa illa.. ;P

Jaaadu BÅG.. Personligen tycker jag att han kan strunta i NHL-proffsen och köra på de spelare som sitter på läktaren i nuläget. Peta in Månsson mellan Bäckis och Steen, det funkade ju i Läkerolen så jag fattar inte varför han inte är med nu. Särskilt inte med tanke på att just de två inte kommit igång som väntat. Alla sätt är bra.. *ler*

Janne Bengtsson på SvD vill ha färre lag i VM och trots att jag är en sån där megahockeynörd så håller jag med. Det händer både en och två gånger per dag (!) att jag hör ”Hockey-VM är så tråkigt, varför kan de inte ha det vartannat år?” Just den frasen gör mig kallsvettig, jag vill helst se hockey året om, men men, man kan inte få allt. *ler*
Däremot håller jag med om antalet lag. Jag vill se kul hockey, bra hockey, skrällar-hockey och ett jädras kämpa-tills-grillerna-glöder-hockey.. 🙂
Han har bra åsikter den där Bengtsson, även om jag inte håller med om allt, alltid.

Just det! Fick syn på ”mina” killars träningsschema för maj månad… En gång i veckan har de fys… eh… och sen..? Eget ansvar? *rycker på axlarna* Hoppas verkligen tränarna får lite tid över att utöka antalet träningspass, för det där låter alldeles för lite. Särskilt med tanke på att målet är satt till Alltvåan för nästa säsong.. Då låter ett pass i veckan som … eh.. onödigt? Äh.. jag får tänka färdigt sen.. Jag är nästan så där sjukligt trött… (Edit 23:50; Uppdaterat schema –> fys tre gånger i veckan + ett frivilligt pass på lördagar… I stand corrected.. 😉 )
Varför? Därför.. *pekar på bilderna*
© vhcfan 2007
och en sån…
© vhcfan 2007
sen blev det en sån till..
© vhcfan 2007
..och sen nåt med en sån där i..
© vhcfan 2007

Okej… dagens tips.. Är du lika ruggigt charmig som jag och har fyra-fem kandidater som vill bjuda på en drink… Säg för tusan inte ‘ja’ till alla! *garvar*
Jag har nåt svagt minne också av att det var nån sorts konferens också, där i mitten nånstans.. 😛

Nä… det är nog dags för horisontalläge nu.. *gäääääääääääääääääääsp*

Andra bloggar om: , , , , , , ,

9 kommentarer on “Tips till coachen -> in med Månsson, mer hockey med färre lag o kavaljererna försöker supa mig under bordet.. illa illa.. ;P”

  1. Lasse skriver:

    Helt klart färre lag i VM… Utvekling svarar många motstsåndare… Men…? Som du säger… ”Jag vill se kul hockey, bra hockey, skrällar-hockey och ett jädras kämpa-tills-grillerna-glöder-hockey..”

    Håller med…

    Hung i tuvet än…?

  2. vhcbloggen skriver:

    Ska vi lämna in ett motion till IIHF? 🙂
    *ler* Näedå, inte tung i huvudet alls (jag har mina knep) Men jag dricker så sällan att jag glömmer bort att man blir snurrig i huvudet av alkohol.. 😛

  3. Mocca skriver:

    Hihi -ja det är inte lätta att värja sig när man är charmig 😉

    Och appropå sommarträning. För några år sedan var det en kille i laget som hade gått upp sju kilo över sommaren, och det var in muskler -Haha. Gissa om han fick det svettigt på försäsongsträningen.

  4. Haha, känner igen den där ”inte tacka ja till alla drinkar, din knäppskalle”-känslan.. Som en av de få tjejer i en mansdominerad supporterkultur blir det inte lättare, alla vill sååå gärna bjuda på nått drickbart. 😀

    Kepp it up, med ditt bloggande, men visst är sommar uppehållet för långt? 😀

  5. vhcbloggen skriver:

    Mocca – näe.. ibland är det nästan som en förbannelse.. ;P
    Precis! Det är det jag är ”rädd” för, vissa av boysen prioriterar annat.. Eller, HAR prioriterat annat, jag vet ju inte hur nya coachen ser på det där med att skippa sommarträningen. 🙂

    Viktoria – *garvar* Det blir ju billigt iaf, om man ska se det från den ljusa sidan.. 😛
    Sommaruppehållet är absolut för långt! 😀 Vinter året om tack! 😛

  6. Walle skriver:

    Undrar om inte SvD-Bengtsson oxå tagit ett par drinkar. ”de sju topplagen har spelat 16 matcher mot de nio sämre lagen. Resultat: 17 segrar”
    Hmm..?

  7. vhcbloggen skriver:

    Hmm… herr Bengtsson såg jag nog inte i baren.. 😛
    Tänkte inte ens på det.. Undra just hur det gick till.. 16 matcher och 17 segrar.. hmmm… *garvar*

  8. Walle skriver:

    tror Emwall får hjälpa honom lite där..

  9. vhcbloggen skriver:

    Jepp! Verkar vara riktigt komplicerad matematik det där.. 😀


Kommentera

