Tre Kronor – Tre Mål, mera Enström tack och när kameran lämnas hemma blir jag både skamsen o irriterad..

*pust* Hann precis in till fjärde minuten i första perioden! Och det står 1 j-a 0! Till Danmark! WTF?!
Och så släppte Hento in 2 – 0! Det är ju så jag blir helt knäpp!
Vilket jädras jobb av Kenny Jönsson, den satt bra! *nickar* Och så Åkerman som kvitterade med sitt slit-2-2-mål. Den satt långt inne men uj uj.. Gött att se! 😀
Poängligaledaren Davidsson (*suckar* Vaaaarför måste han vara HV:are? 😛 ) Andra perioden var bara tråk tycker jag, Slarvigt spel, långsamt, bortglömda positioner… Jisses boys.. Vad hände?
Danmark var inte lika bra, men det säger inte så mycket iofs, som Sverige. Tack vare att en del spelare kämpade och slet (som t ex Mårtenssons ”följa-Tony” med fyra danskar) så blev det 2-5 tillslut. Måste säga att, visst rättvist, men oerhört trist hockey stundtals. Hoppas på mer fart (vart tog den vägen ikväll?), mindre slarv och mer disciplin.

Måste bara framhålla Enström igen.. Vilken kille! Han har verkligen växt in i det här VMet. Lite mer tid, lite mer erfarenhet, lite mer mål 😉

Tyvärr hinner jag nog inte hem till Tre Kronors möte mot finnarna heller..
😦 Men Ryssland! Den matchen ska jag se! Å hör sen! *ler* Hento gjorde ett aningens darrigt intryck i dagens match, men det är nog hugget som stucket vem som står de nästkommande matcherna. Hento har mer erfarenhet och ryckte upp sig rejält efter första perioden, Backlund höll nollan mot Schweiz och har självförtroendet intakt. Hmmm.. klurigt.. Men BÅG vet nog bättre än jag, vem som är bäst lämpad att stå. 🙂

Får skämmas lite också… Jag tog inte med mig kameran… *svär* Och jädras vad jag irriterar mig på det! Grrrrr!! Vilken vacker liten stad! Nora! Wow! Dit ska jag åka igen, med kameran. Det blev mobilen.. Fy attans vilken dålig kvalitet.. 😦
Hotellet (där min charm även funkar på tjejer. Jag flörtade till mig en kopp kaffe alldeles gratis! 😀 )
© vhcfan 2007
Och kolla kyrkan..
© vhcfan 2007
Till sist, utsikten från kollegans bil (det var han som körde för fort, jag bara åkte med ju! *ler*)
© vhcfan 2007

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer on “Tre Kronor – Tre Mål, mera Enström tack och när kameran lämnas hemma blir jag både skamsen o irriterad..”

  1. Mocca skriver:

    Nora är vackert! Men ack så tråkigt 😦

  2. vhcbloggen skriver:

    Supervackert! Det blir en tripp dit och baaaara fota en hel dag. När vet jag inte, men jag måste dit med stora kameran iaf.. 🙂


Kommentera

