BÅGs rävar lurar inte mig, Bäckis-pressen kan läggas på Hörnqvist o min femma får jag behålla.. :P

BÅG har nog både en och två små rävar bakom öronen tror jag. Listig, taktisk och metodisk. Jag gillar det. Överraska, planera, studera.
Förhoppningsvis kommer han släppa in Månsson på isen för att röra om lite. 🙂
Skönt också att det släppte för Bäckis igår. Han behöver knappast mer press på sig nu och förhoppningsvis kan media lämna honom ifred mer nu när andra debutanter kliver fram. T ex Hörnqvist.
Varför läggs inte den pressen på honom? Han är snabb, tuff och jädras så bra. Vad är det som är så himla speciellt med Valbo-sonen? Och oavsett vilken spelare det gäller tror jag det är väldigt få spelare som kan höja sig och prestera sitt absolut bästa, aldrig göra misstag och konstant producera bra spel om man får såna krav på sig.
Med den pressen som läggs på vissa spelare är det nästan konstigt att de inte deppar ihop totalt. Självförtroendet lär ju få sig en och annan törn, om än övergående, för vilken idrottsutövare som helst. Men om det konstant påminns om hur länge sen det var man gjorde mål, hur bra det var förut, frågor om varför det blev så här osv, då kan det inte gå annat än neråt. Jag tror de klarar av att pressa sig själva alldeles utmärkt, utan ”hjälp” utifrån..

Hmmm… till vem ska jag ge femman (den som jag satte på att Hento skulle stå imorrn)? Backlund vaktar kassen imorgon mot Schweiz tydligen..
Egentligen borde jag ju inte läsa tidningar eller lyssna på radio eller se på tv, för det är ju uppenbart att oavsett vad som sägs så kan det vara osanning eller lösa rykten eller missförstånd.. Men å andra sidan, lite uns sanning i botten och en aning grävande från konsumenten själv så hittar man ”sanningen”. Därför tror jag ändå att jag får behålla min femma och att Hento står imorrn i alla fall.. *ler*

Passar på att tycka lite synd om mig själv också.. Feber, skrällhosta och huvudvärk.. *snyft* Dessutom måste jag åka på kurs i några dagar och missar (kanske) en av Tre Kronors matcher (om hotellet mot all förmodan inte har trean).. Fy abbans vad det är synd om mig… *ler lite*

Andra bloggar om: , , , , ,

4 kommentarer on “BÅGs rävar lurar inte mig, Bäckis-pressen kan läggas på Hörnqvist o min femma får jag behålla.. :P”

  1. Viktoria skriver:

    Välkommen… eller ja, fel ord, men i min värld är du nu välkommen in i hockeybloggandets värld. Även om du uppenbarligen varit med ett tag!

    Keep it up! 😀

  2. vhcbloggen skriver:

    Då säger jag; Välkommen hit! 🙂
    Tackar! 😀

  3. Mocca skriver:

    Stackare ;(
    Krya på dig! Och visst hade hotellet TV3 och internet?

  4. vhcbloggen skriver:

    Visst är det suuuuupersynd om mig! 😛
    Jajjemän! De hade både trean och internet! Ooooiih!! Det är moderna tider numer.. *garvar*


Kommentera

