Lavins hårda ord om Boork väcker frågor, Boustedt spionerar vidare o jag hittar på andra saker fast jag ska göra nytta..

Boork knäckte stjärnan står det i AB. Hmm… det är alltid (minst) två versioner av en och samma händelse. Visst kan det vara så att Boorken fullständigt tryckte ner och massakrerade allt självförtroende som Lavins byggt upp, men samtidigt har man ett val. Antingen att tillåta att någon trampar på en eller ge upp. Lavins valde det senare. Han ensam är ansvarig för sina egna känslor och trivs han inte – flytta. Vilket han då gjorde också. 🙂 Det verkar vara lättare att byta klubb som hockeyspelare än att, som jag, byta till ett (heltids-)jobb där jag faktiskt blir behandlad med respekt. Såna jobb växer tydligen inte på träd (och gjorde de det skulle jag spendera min lediga tid hängandes i vart å varenda träd för att hitta ett lämpligt jobb.. 😛 )

Ytterligare experimenterande från BÅG.
Kul! Rör om lite, en bra kedja ger inget guld.. *ler* Hoppas bara att samtliga kedjor, när de väl är ”spikade”, producerar.
Visst, Sverige hamnade i en ”lätt” grupp, men det kan ju (bevisligen) straffa sig att underskatta motståndet och när Tre Kronor sen går vidare och möter tuffare motstånd så kan det bli knöligt. Eller är den lätta gruppen bara uppvärmning? Så killarna får upp farten ordentligt, lagom till de ska möta Finland, USA, Kanada, Ryssland mfl? *rycker på axlarna* Vad vet jag. Oavsett vad som händer så – det är hockey på tv! Yeay! *nickar* Hockeynörd av stora mått, jag vet.. 😛

För att fördriva tiden lite hade jag planerat att borra upp min nya lampa, men när jag skruvat lite i taket (och såg alla sladdar) ångrade jag mig.. Jag väntar till mamma kommer hem, hon kan sånt där bättre än jag. För exet ringer jag inte! Han skruvade upp min sandsäck i taket och efter en intensiv …hrmmm.. boxningsmatch mot säcken så lossnade den från taket! Iiiih! Eller vadå? Ska man inte sparka på den? 😉
Istället borrade jag upp den här;
© vhcfan 2007
och när jag höll på att städa undan för att borra i taket (som jag ju inte gjorde) så hittade jag den här;
© vhcfan 2007
*garvar*

Fd VHC-coachen Tommy Boustedt spionerar vidare på motståndarna. Det verkar vara fullt upp, och ingen kan säga att han inte gör ett bra jobb (eller jo, det finns det ju men … ssssch! 😛 ) men det låter rätt kul.. Att få kolla på hockey och få betalt för det! *ler* Okej, det fattar ju jag också att det är mycket mer än så som ligger bakom, men ändå. Drömjobb?! Eller..? De allra flesta som kommer till mitt extrajobb hävdar att det är ett drömjobb att få jobba med djuren. Visst är det det, men det är inte hela sanningen. Det är mycket städning (minns ni ”bajstopplistan”?), mycket tjatande, övervakning av barn, föräldrar och djur och saaaaammma frågor om å om å om igen.. *ler* Men, helt riktigt, jag går hellre till extraknäcket än heltidsjobbet.. Fast helst frilansar jag som fotograf, men då har jag inte råd att leva så jag fortsätter gå till heltidsjobbet på vardagarna och extraknäcket på helgerna.. 😛
*kollar klockan*
Shit! Klockan är ju tjugo över kaffe! Adjö! 🙂

Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentera

