Debutanternas afton i Ryssland – Sverige knäckte Lettland med 2 – 8! :D

29 sekunder tog det.
0 – 1, Nicklas Bäckström. Tack som f-n grabben!
Härlig tryckare också från Jörgen Jönsson i situationen innan. 🙂
Alltså… läser Bäckis också Expressen (ref. till tidigare inlägg) eller tänker han själv? 😉 För de första tio in i matchen var facit; 1 mål, ytterligare en målchans, 1 utvisning och mycket tuffare spel över lag. Suuuuuveränt! 😀

Matchens citat;
”Han for som en dammvippa i egen zon”
Boork om Enström

Att Enström snurrar runt som en speedad vinthund tror jag är en övergående fas och att BÅG fortsätter skicka ut honom på isen att spela tror jag är bra. Han lugnar sig säkert ju mer han spelar.

Åkerman smällde till med 0-2, jädras, den satt som en smäck! Wallins 0-3-mål fick vi inte se… Bajs TV3! 😦
”Det kommer aaaaldrig hända igen” sa Kinch. Det får jag hoppas.. *morrar lite*
När Bremberg slog in Sveriges fjärde balja såg Lettlands målis alldeles bedrövad ut och det var nästan så jag tyckte synd om honom.
Sen kom två snabba mål från Lettland i tredje och när det gäller Sverige så heter det inte målvaktstavla… det heter otur.. *ler*
Och Magnus Johansson gav svar på tal med sitt 2-5-mål.
Ursäkta min franska men; Fy saaaatan vad snyggt! Matchens absolut vackraste mål!

Hento i mål känns säkert. Jag sätter en femma på att han står mot Schweiz på onsdag. Och alla bilder… Gaaaaah!!! Jag vill vara där och plåta!!!!

2 – 6! Inte 6-2 som Kinch sa eftersom Lettland har ”hemma-is”. Ytterligare en debutant i VM-målsammanhang.. Hörnqvist stänkte in en balja till! Gött! Sen var det Wargs tur.. Ojoj… Lettlands bås såg fasligt buttert ut när kameran for över de strax efter målet.
Tärnström knöt ihop med åttan. Vilken kanon! 😀

Funderade på en sak.. De två första matcherna har ju varit rätt ”lätta” segrar. Schweiz lär bli tuffare, men ponera att Tre Kronor vinner den också.
Med bara vinster i ryggen blir det en sporre att bli ännu bättre eller slappnar spelarna av och blir ofokuserade? Mer självförtroende kan hjälpa eller stjälpa en spelare (eller vem som helst för den delen). Troligtvis är ”Kronorna” så pass mycket proffs (för rutin går ju knappt att räkna in här) att de höjer sig.
Lite mer att slipa på – lugna ner Enström lite, öka kommunikationen mellan spelarna, bättre PP och ännu mer aggressivitet så blir det nog ännu bättre. *ler*

Andra bloggar om: , , , , , , ,

3 kommentarer on “Debutanternas afton i Ryssland – Sverige knäckte Lettland med 2 – 8! :D”

  1. Lasse skriver:

    Läser och njuter av läsningen… Bra, mycket bra bloggande…

    Keep on…

    Värmdö… Bodde där en gång…

  2. Lasse skriver:

    Jag tar mig friheten att länka till Din blogg… Hoppas Du inte har ngt emot det…

    Lasse

  3. vhcbloggen skriver:

    Åh vad glad jag blir! Tack Lasse!
    Jag har absolut inget emot att du länkar hit.
    Ha det kalas! 😀


Kommentera

