Sveriges match mot Italien gjorde ont både här o där och BÅG experimenterar vidare *tummen upp* :D

Aj min hals. Det gör ont att kolla på hockey i soffan.. *ler* Halsen, knäna (att jag aldrig lär mig att dra undan soffbordet så jag slipper slå i knäna när jag studsar) och ryggen (men det beror inte på hockeyn). 🙂
Och första perioden… WTF?!
0 – 1, där såg det ut som pucken studsade på Backlunds skridsko och in.. Håller dock inte med om att han såg nervös eller tveksam ut i sina ageranden. Däremot halkade Italiens målis omkring och gjorde ett väääldigt darrigt intryck. Att han fick vara kvar hela matchen var lite märkligt tycker jag. Så Backlund i kassen ser lovande ut, så här långt i alla fall.
1 – 1, Davidsson reducerar.. ”Trots” att det är en HV:are så skrek jag.. 😛 Jädras vilket snyggt uppspel!
2 – 1, en Taifare! Emwall på rätt plats i rätt millisekund. *pang!* Härligt!
Mårtenssons 3 – 1-mål blev snyggt framspelat av en annan (f.d) BIF:are, Bäckström och lagkaptenen. När Bremberg slog in ytterligare en balja (ass. Davidsson..) tittade jag mest på Italiens målis. Vilken bild det hade blivit! Sen är det Davidsson igen. Vad tusan håller han på med?! Mål – assist – mål.. *ler* Imponerande!
En anonym Hedström slog till med 6-1 och så avslutade Hållberg med en sjunde balja.. Målfest någon? *ler brett*

Kedjan med Steen, Jönsson och Bäckis blev inte alls så intressant som jag hoppats tyvärr. Det blev knappt någonting alls producerat och det som blev, var tack vare backarna. Oj.. Jörgen Jönsson gillar visst inte heller tanken på en sån kedja.. Men det var ju värt att testa i en sån här match? 😀

Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera

