Bäckis flyttar till Washington om 3 veckor o Foppa lägger av.. det är rykten som heter duga!

*garvar* Jajjemän.. ryktesspridningen säger att en som känner en som känner Bäckis, ”vet” att Bäckström tar sina väskor och drar till Amerikat i mitten av maj.. Å andra sidan var det ingen som sa att det var maj 2007 han skulle dra.. 😛

Tycker han gör helt rätt som drar (men det är ju ”allmänt känt” vad jag tycker om den saken.. iaf om man läst bloggen en stund).
För tänk den dagen han sitter på hemmet och grämer sig att han ”minsann kunde ha spelat i NHL *mutter mutter*”.. *garvar*

Skönt också att killen haft sinnesnärvaro nog att skriva in en ”BIF-klausul” i kontraktet. Tack för det! 🙂
Jag är lite kluven till om jag ska satsa på att betala några extra kronor för att se NHL-hockey på tv.. Inte så mycket för att få se Bäckström spela (jag vet hur det ser ut) utan mer för att jag är nyfiken på ”Ovie”.. Gillade intervjun med honom och de få matcher jag sett honom spela… ojoj.. Vilken spelare! 😀

Hmmm.. verkar bli rätt mycket ”gammal skåpmat” i det här inlägget meeen.. Jag har sagt det förr.. Foppa borde lagt grillorna på hyllan för länge sen och ägnat sig åt golf o tofflor istället. Är det verkligen värt att förstöra sin kropp så fruktansvärt bara för att det är kul?
Visst, jag älskade att spela softboll och min läkare suckade när jag gick emot hans rekommendationer att inte spela för att jag skulle förstöra mina knän ”för all framtid”.. Men ju längre jag trotsade honom desto värre blev det.. När jag knappt tog mig hem från träningarna (och inte upp ur sängen morgonen efter för jag hade så ont) då först ”accepterade” (det var väl att ta i lite..) jag att det var dags att ta ett tårdrypande (jo faktiskt) farväl av sporten… 😦

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer on “Bäckis flyttar till Washington om 3 veckor o Foppa lägger av.. det är rykten som heter duga!”

  1. […] Och Bäckis är på plats “over there”. Bonusar, miljonlön, storspelande ungtuppar blandat med erfarna spelare.. Det kan inte bli annat än bra… Så länge det sociala funkar, annars blir det nog jobbigt. Själv drog jag till USA som nittonåring, på en oerhört kort visit visserligen. Jag var blyg, osäker och full av “jädras jag ska fixa det här”-attityd. Visst gjorde jag det. Bodde hos släktingar jag aldrig träffat och växte nåt enormt under tiden jag var där (N.Y, Houston, Austin, Galveston) Anledningen till att jag kunde bo hos släkt jag inte visste att jag hade, förrän ett par månader innan jag åkte iväg, var att min tredje-kusin skrivit en bok om vår släkt och skickat till oss. Häpp! Där ser man! Caps verkar i alla fall välvilligt inställda till sitt nyförvärv och låter honom “pitcha” i baseball (fy tusan vad jag saknar att spela!) […]

  2. […] har plats i sin trupp, med tanke på att han skulle köra runt på fyra femmor. *letar i bloggen o hittar ett rykte om klausulen* *googlar och hittar en “sanning”* Hur som helst, får inte Bäckis fart […]


Kommentera

