Ryssarnas trupp väcker frågor, Kristan vs Korhonen, fler hemmamatcher med Brynäs o älgarna sov nog då..

Just det. Jag funderade på varför resten av Rysslands NHL-spelare inte heller var med i truppen igår. De var ju, vad jag förstår, klara för spel. Sen blev Semin portad och då skulle de andra helt plötsligt inte spela. Kan det vara nåt så larvigt som att
”Om inte han får vara med, då tänker inte vi vara med heller” ? Sandlådefasoner… men vem vet (de, förhoppningsvis..)

Spännande att se hur olika medier skriver i ”Kristan-frågan”. Det som står på nätet, olika notiser i olika webbupplagor, är rätt å slätt, rakt upp å ner; Korhonen in – Kristan ut.
AB skruvar till det lite med sin rubrik; ”Brynäs nobbar Kristan…” och det ska vara för att han, bland annat, kräver för hög lön.
En klassmålvakt kostar, vill man inte satsa på säkerhet bakåt, så låt gå för det då. Det är bara vänta och se vad Korhonen kan göra för stordåd i kommande säsong.
Intressant också att se nyförvärven, som enligt AB, bland annat innefattar Alexander Sundström och Niclas Andersén. I Kristan-notisen står de som nyförvärv (dvs klara) och på nästa sida (ABs Silly Season) att det är rykten. Konsekvens?

Hur som helst… Brynäs trupp för nästa sesse ser onekligen intressant ut och det ska bli kul att kunna se fler ”hemma-matcher”. Jag menar, BIF mot Djurgården – nära, BIF mot Södertälje – inte lika nära men väl värt en bilfärd på 6 mil. 🙂

Hmm… undra hur högt jag skrålade i bilen igår egentligen.. Min hals mår inte alls bra.. 😦
Fick en förmaning av mamma när jag skulle åka;
”Tänk på att det är mycket älgar ute när du åker, så var försiktig”
Älgar? Såg inte en enda älg, däremot flera biltjyvar och rattfulla (?) Eller också körde de ”rattfulla” som jag… Alltså, leta efter saker i väskan (typ vägbeskrivningen), byta låt på pådden eller rocka loss till musiken kaaaan generera i vinglighet på vägen.. Så… Gör inte det. *ler*
Måste säga att det är lite halväckligt att bli omkörd av två långtradare (en på vardera sida.. damn those tre filiga vägar.. 😛 ) när det ösregnar, är dimma och vatten i spåren på samtliga filer av vägen.. 🙂
Jodå (mamma å Walle) jag körde försiktigt, eller hrmm.. Lite fort kanske, med tanke på väglaget (vadåååå? Står det 110 på skylten så kör jag …eh.. hundratie..) men jag kom hem i tid i alla fall.. Eller rättare sagt – jag kom hem. 🙂

Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer on “Ryssarnas trupp väcker frågor, Kristan vs Korhonen, fler hemmamatcher med Brynäs o älgarna sov nog då..”

  1. A skriver:

    Iiiiiiih! Har jag haft dåligt inflytande på dig när det gäller hastighetsbegränsningar? Kanske lärt dig dumheter?

    F´låt 😕

  2. vhcbloggen skriver:

    *garvar* Ingen fara vännen! 🙂


Kommentera

