Kristan utanför BIFs trupp tycker jag är blä, SWE-RUS i L.A var kul o flickornas (åå pojkarnas?) favoriter på bild

Hemma igen! 😀 Snurrade nästan bort mig en gång (i Gävle) men annars gick det snabbt upp. Hem gick det hem.. hrmm.. ännu snabbare..! Vadååå? Det var ju ingen trafik nästan! Visserligen regnade det som attans men ändå. 🙂
Ont i halsen har jag också. Men inte för att jag skrikit på matchen utan för att jag sjöng för full hals hela vägen dit och hem. 🙂

Ursäkta min franska men – Saaaaaaaaaaaaatan!!!! BIF och Kristan kunde inte komma överens, vilket innebär att det istället blir Korhonen i kassen nästa sesse. Inget ont om Korhonen men.. Blääää också!
Sveriges radio låter ungefär lika glada som jag över det.. *ler snett* Jag har aldrig sett honom spela så jag ska väl varken säga bu eller bä.. Men jag tycker det oooooerhört synd att de inte kunde komma överens..

Kankaanperä är klar för BIF enligt DN, men det står ”inget” om det på hemsidan, förutom länken till DN dårå.. *ler*
Oups! Sorry! Jag tittade för onoga.. Här står det ju! Länk

Määääh!! Det var ju inte deeet jag skulle skriva om ju! *suck* Klockan är snart tre på morgonen men..

Tillbaka i L.A. Den här gången för att se Sverige slå Ryssland.
Första perioden kände det som lagen kände på varandra, kollade läget lite.. Några glittriga anfall, men målen.. De fick de slita för.. Inte för att Rysslands målvakt var så där alldeles supermagiskt duktig utan för att det verkade vara svårt att ta sig fram till kassen. 🙂
Hur som helst, jag fick valuta för mina pengar (mamma också, eftersom jag tankade bilen full..) Hade disciplin nog att låta bli att gå in i BIF-shopen, åt varmkorv till middag och drack bara två koppar kaffe.. *ler*
Jag hade hur kul som helst! Härligt folk omkring mig (trots att den där ambulanskillen nog ville strypa mig när jag sa att han inte fick sitta brevid mig. ”Men jag måste!”, utbrast han. Han förklarade inte varför men jag fattade ju ändå.. ) Apropå det så tycker jag det är jättedumt att de inte fixar platser åt sjukvårdarna innan match. Så de slipper flytta på folk (mig) som inte vill bli flyttade på. Jag betalade minsann för att sitta just där och då ska jag sitta där också! *asg*
Lite klurigt att plåta (genom plexit den här gången) men jag ”fick tag” på båda Brynäskillarna och Ryssarnas målis hjälm.. Rimmar ”illa” med en sån macho position han har.. *garvar*
Börjar med ”flickornas favorit” (pojkarnas också om man lyssnade ordentligt.. 😉 )
© vhcfan 2007
Sen en till flickfavorit, Mathias Månsson
© vhcfan 2007
Oooooch en till.. Dock inte Brynäsare men ändå.. Han gjorde mål (med assist från båda BIF:arna.. så klart!) Alexander Steen
© vhcfan 2007
Fick inte så där fasligt mycket bra målisbilder *snyft* på vår egen målis (förutom den när han blir pååkt så han flyger en halvmeter upp i skyn.. Jädras! Kände att jag ”fick” den i samma sekund som jag tryckte av.. *ler*) Men.. Här, in action.. typ… inte..
© vhcfan 2007
Sötehjälmen!
© vhcfan 2007

Oj, nu är klockan ruggigt mycket! *harkel* Hmm… känns bättre i halsen.. Tack vare Herr McAllen 12 år kanske? 😉
Sov gott allihop!

Andra bloggar om: , , , , , , ,

One Comment on “Kristan utanför BIFs trupp tycker jag är blä, SWE-RUS i L.A var kul o flickornas (åå pojkarnas?) favoriter på bild”

  1. sara skriver:

    robert kristan, favoriten.


Kommentera

