Å Kankaanperä är klar för BIF (igen tydligen), ES utökas kanske o Boorken ska säga sitt (som vanligt) i VM! :D

Västerbottens Folkblad har säkra källor (som alla andra medier) och skriver att Kankaanperä är klar för BIF.. Fast det är lite kul att journalisten reserverar sig lite mot ryktet genom att skriva ”…mina vanligtvis tillförlitliga källor..” *garvar* Jag kan inte hjälpa det, men jag gillar VFs journalistik (det lilla jag läst) 🙂

Ajaj.. blir en lång dag idag.. Det bara raaaaasar in jobb (å kaffet är slut 😦 )

Intressant med 14 lag i ES (mera hockey!) men att dra in lag från Norge och Danmark.. Näe.. Känns inte riktigt som en bra idé.
Däremot är det ju positivt att Hockeyligan tänker och inte bara lallar på i invanda hjulspår (skridskospår kanske det ska vara?)
Risken är ju, som Mats Ahdrian säger, att ES går samma väg som Allsvenskan i fotboll. De bra lagen har blivit bättre och vice verca. Ska man se krasst på det, så borde ju det då innebära att hur, exempelvis, Frölunda och Malmö än gör så är de lik förb.. sist i serien och får tugga om alltihop inför varje ny sesse..
I och för sig är ju inte hockey och fotboll samma sak (näääähää?!) och jag tror att 14 lag i ES skulle gynna publik och klubbar, men kanske inte nödvändigtvis spelarna som får spela fler matcher (tätare?) Okej, det är elitidrottsmän vi pratar om nu, men hur kul är det med ytterligare bortamatcher (nä inte såååna bortamatcher! 😉 ) för deras respektive att se ännu mindre av sin älskling? Iofs blir det väl bara typ fyra extra bortamatcher, men ändå.
Inte vet jag, jag spekulerar så mycket jag bara kan trots att jag nog inte borde när jag är så här trött (jag blir extra trött när jag sitter på styrelsemöten..)

Och så en sista Brynäsare då – Leif Boork. Han kommer vara expertkommentator (för 14:e gången) under hockey-VM. Härligt! Ska bli helkul att få höra honom hissa eller dissa BÅGs göranden o havanden. *ler*

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

