ID-koll stärker självförtroende, VM-truppen är nästan spikat o jag ironiserar en aning över trötta modospelare..

Kom på en ”dagens” från igår – en av besökarna utbrast glatt ”Åh! Snygg kepa!” när han såg min fina BIF-keps. *smilar*
Det finns knappt nåt roligare än att få frågan; ”Har du legitimation?” när jag handlar sånt där som man måste vara arton för att få handla.. Jag tittade på kassörskan (för jag blir lika ställd varje gång); ”Förlåt?”
”Legitimation” upprepade hon, surt den här gången..
Jag halade fram körkortet och hon såg, om möjligt, ännu surare ut… *garvar* Skönt att veta att jag ser ut att vara under arton när jag faktiskt är tolv år äldre än så.. Det bådar gott inför framtiden. *flinar*

BÅG har truppen klar till Euro Hockey Tour (dvs alltså även till VM).
Två Brynäsgrabbs; Månsson och Bäckström. 🙂
Det blir nog bra, Emwall är med också och Ersberg i mål. Ser ut att vara en stabil trupp med bredd.
Men Modo-”stjärnorna” * tackar nej, skriver SvD. Tja, förutom Enström dårå, men han är ju ung så han har väl mer fart i benen än ”gubbsen”? Modo har iofs spelat väldigt många matcher och är väl lite trötta i benen kan tänkas.. 😉 Sen kommer ju NHL-”stjärnorna” att ansluta, men de har ju mindre rinkar där borta så de kanske inte har behövt åka lika mycket skridskor som modoiterna?

*) Reserverar mig lite för ordet ”stjärnor”.. Låter lite halvtöntigt tycker jag..

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 kommentarer on “ID-koll stärker självförtroende, VM-truppen är nästan spikat o jag ironiserar en aning över trötta modospelare..”

  1. Leo skriver:

    Matte säger att det fanns två faktorer som fick henne att kolla ditt ID.

    *Du är kort!
    *Du har keps!

    Då blir man automatiskt, iaf i mattes fall 18 år yngre 🙂

  2. vhcbloggen skriver:

    *garvar* Just det! Så var det ja! 🙂
    Ååååh vad jag älskar mina kepsar! *ler*


Kommentera

