Jag är en Jack Russel terrier trots att de kallar mig för pitbull på innebandyn.. fast det kanske är av andra orsaker..? ;P

Leo har hittat ett hundtest.. Inte helt överraskande ”blev” jag en terrier.. Huruvida det stämmer eller inte låter jag vara osagt, det verkar lite onödigt.. 😛

Jack Russel terrier
Jack russel terriern är en alert och livlig hund. Den kräver uppmärksamhet och har ett stort aktiveringsbehov. Den är lättlärd och lär sig ofta tricks snabbt. Älskar att vara utomhus. Jack Russel terriern är en glad, stolt, lojal och intelligent hund, men den kan också vara mycket envis och lite väl självständig. Jack Russel terriern är mycket hund i liten kropp. Ettrigheten och orädslan gör dem ibland aggressiva mot andra hundar och de drar sig heller inte för att utmana mycket större hundar eftersom de har lite problem med sin egen kroppsuppfattning. Den älskar att arbeta, men det måste vara rolig sysselsättning annars blir det trist och tråkigt något som den kompenserar med att hitta på egna aktiviteter som kanske inte alltid uppskattas av matte och husse.

Testet finns här

4 kommentarer on “Jag är en Jack Russel terrier trots att de kallar mig för pitbull på innebandyn.. fast det kanske är av andra orsaker..? ;P”

  1. Leo skriver:

    Jomenvisst! *hehe* Det stämmer så bra, så bra! 😀

  2. Walle skriver:

    Hmm, Bullmastiff 🙂

  3. vhcbloggen skriver:

    Leo – hmm.. jaa, det gör ju det.. 🙂
    Walle – *vinkar glatt* Heeej! Jag får väl åka över o kolla om det stämmer, samtidigt som jag plåtar mina boys när de kör över dina.. *garvar*

  4. […] och fullkomligen älskar när någon uppmärksammar vår existens? Eller är det för att jag är Jack Russel kanske..? *garvar* Seriöst då? Varför är det så egentligen? Går majoriteten av befolkningen […]


Kommentera

