Hundar i huvudet, Timander är ute och hockeyhuliganerna gör bort sig igen.. *suck*

Vet inte om jag gjorde nåt ”dumt” idag.. Var på väg hem från mamsen och passerade den lokala zoo-butiken. Knallade förbi, stannade, vände mig om till hälften, ångrade mig en gång, sen en gång till och gick tillbaka. Åååh vilka massa fina koppel, halsband och prylar det fanns! *ler*
Visst, när vilpis är liten kan han ju ha ”Lill-Skitas” grejer, men sen måste jag investera i lite kraftigare grejer. 🙂 ”Lill-Skitas” är förra hunden och det finns en anledning till att han kallades så också. Han var liten, det han ”levererade” var det inte.. *garvar* Kanske ska erkänna också att han var väldigt sjuk och det var därför man kunde peta i honom 4 dl foder och ”få tillbaka” 1,5 liter.. Hade han varit en fond hade det ju inte gjort nåt.. Snacka om avkastning! *asg*

Määäh!! LHC! Kom igen nu! Nu är ju Timander ute ur leken också, kör på för tusan! 😀

Och Modo-supportrarna leder ”huligan-matchen” så här långt.
Fyra av fem anhållna var Modoiter.. *suck* Alltså… Vad töntiga ni är!
Fast det vette tusan hur lite Janne Lidén på LKC i Västernorrland egentligen läser tidningar.. För han har aldrig hört talas om bråk mellan hockeysupportrar förut.. Å andra sidan vet vi ju hur mycket av det som står i tidningarna som egentligen är helt sant.. 😉

Andra bloggar om: , , , ,

8 kommentarer on “Hundar i huvudet, Timander är ute och hockeyhuliganerna gör bort sig igen.. *suck*”

  1. Gunnar skriver:

    Hej!
    Jag sitter och undrar m jag håller på ett lag som TV5 anser vara totalt underlägset allt som finns i hockey Serige. Jag är bekymrad eftersom det verkar som om deras målvakt är otroligt bra medan vår är bara medioker. Dessutom är deras anfall mycket giftigare än vårat. Jag kan inte förstå att en match mellan ett överlägset anfall och överlägset försvar kan sluta med 1-1 och sudden.
    Men det är klart att TV5 får rätt : det sämsta laget vinner på ren tur.
    Fy fan för dåliga reportrar-

  2. doggblogg skriver:

    *garv* Du är så skön vännen! Här kommer det också att användas arvegods till att börja med. Lika bra. Dom växer fort och blir stoooooooora! 🙂

  3. Sampe skriver:

    Kommentatorerna och domaren kan fara åt helvete!

  4. vhcbloggen skriver:

    Gunnar – Normalt håller jag ju på Brynäs, men i slutspelet är det LHC. Underdogs har jag alltid gillat. 🙂 Rönnmark brukar vara bra, men igår vet jag inte vad han höll på med.. 😕 Revansch på lördag, då får LHC tyst på de som tvivlar.. 🙂

    A – Jag garvade själv när jag skrev det där om ‘avkastning’.. Skönt att det var fler (en till hrmm.. 🙂 ) som tyckte det var kul.

    Sampe
    – Härligt slutspelshumör! Som det ska vara. LHC tar hem guldet.. tror jag. 🙂

  5. A skriver:

    Scaaary! Jag skrev egentligen inget om det där med ‘avkastningen’ men du visste ändå att jag gillade skämtet. *fniss*

  6. vhcbloggen skriver:

    ”It takes one to know one”.. Vi smurfar är ett helt eget släkte.. 😉

  7. shinzawai skriver:

    Hörredu pysen, att skriva att Modofansen leder ”huliganmatchen” var det mest felaktiga jag läst på länge.

    Jag satt ovanför LHC-klacken, och som de hetsade, pekade finger, skrek och djävlades är jag förvånad att de fick vara kvar i arenan så pass länge att de fick gripas av polis. När Kuusela avgjorde skulle de börja slåss med Modos publik vilket slutade i att en handfull greps och att resten våldsamt fick motas ut via en nödutgång.

    Det är ingen slump att i princip alla ”hockeybråk” har LHC-fans på ena sidan. Nötter!

  8. vhcbloggen skriver:

    Pysen? Pys a n vore mer lämpligt.. 😉

    Om du hade läst artikeln jag länkade till hade du sett att polisen gripit fem supportrar, innan match, varav fyra var modoiter, därav min slutsats att modo ledde huliganmatchen.
    Hur det såg ut under och efter själva matchen vet jag inget om.

    Enögd analys? Nä, inte det minsta.. 😛
    Kom igen.. tagga ner några snäpp..


Kommentera

