KnäppSäsongen blir bara värre, knasiga samtal å det är nog tur att det inte finns nån KnäppSäsongsredovisning för div.2

Det här med Silly Season är smått enerverande.. Förbjud det! Omedelbums! Jag blir ju ett nervvrak innan september om det ska fortsätta så här! Sjödda till Timrå, Dackell och Lind har inte skrivit på än, inte heller Bäckis har plitat ner sitt namn på Caps kontrakt. Hur många spelare kommer fattas/finnas i VHCs trupp? Vem ska träna ”mina” boys? Finns det förresten ingen KnäppSäsong-sida för division 2-hockeyn? Kanske är bra förresten.. Skulle väl bli skallig o hjärtsjuk på kuppen om jag skulle behöva se en massa knäppa rykten om mina killar i VHC..? *pustar*

Smått deprimerande att de två samtal jag fick idag var felringningar.. Alltså, ska ni nu nödvändigtvis ringa fel.. Kan ni inte säga till innan? Så jag slipper svara? 😛 Fick ju vrida ner Takida två gånger alldeles i onödan ju! *garvar*
Första samtalet var något förvirrat…
Jag: Svarar med förnamn
Killen: *mummel* Va.. näe jag vet inte… (verkar som han pratar med nån brevid)
Jag: Hallå?
Killen: Ha..allå?
Jag: Upprepar mitt namn så han vet vem han ringt till (vad nu det skulle vara bra för..)
Killen: *pratar med sin kompis igen* Öh… eh… jag har nog ringt fel..
Jag: Ingen fara, hejdå. ‘klick’
Nästa samtal höll jag nästan på att vara otrevlig.. Men men.. Gamla tanter ska man visst vara snäll mot, de fattar inte ironi.. 😛
Jag: Svarar med förnamn
Tant: Är det Agneta?
Jag: Näe det är f ö r n a m n
Tant: Du känner ingen Agneta då?
Jag: Näe
Tant: Du är inte Agneta då?
Vid det här laget hade jag en riktigt bitig kommentar på tungan men jag bet mig i den istället, log och svarade:
Nej jag heter f ö r n a m n
Tant: Ja dåså. Då får jag ringa om. Hej hej. ‘klick’
Åååh vilken lust jag hade att svara henne med;
”Joo, det är jag som är Agneta men jag vill inte prata med dig så jag säger att du har ringt fel! Mooooaaaahhhaaahhaaa!!”
*garvar* Så oerhört elakt av mig.. 😛

Andra bloggar om: , ,

Kommentera

