VHC-boysen får disciplinera bort ”superstar-komplexet” o Janne Bengtsson skriver klokt om FBKs fall

Bara sport nu! 😀
Börjar med mitt kära VHC –
Hur tränas det på sommaren, när sessen är över och isen smält? Det jag hört är att somliga *host* av spelarna tror att de är så bra att de minsann inte behöver träna under ”av-säsongen”. Ursäkta? Finns det någon spelare som inte behöver träna mer, bli bättre, starkare, smidigare och mer jävlig för motståndarna att möta? Jag bara undrar.. Det finns ju ett antal teorier för hur sommarträningen ska läggas upp och jag har ju skrivit mina ören om hur jag tycker det ska gå till. Men sen kom jag på att jag ju är tjej… och jag vet ju ingenting om hockey (och framför allt ska jag ge f-n i att plåta det sägs det). *ironi*
Fast det är ju som med allt annat, ett par fräscha ögon hos någon kan ge nya idéer och nya infallsvinklar. Ibland får jag kommentarer på mina sportbilder, från ”nybörjar-fotografer”, och jag inser att när de ser mina bilder ser de ibland nåt jag har blivit ”blind” för. När jag ser bilden igen, med deras ögon, förstår jag att de har en poäng och nästa bild har jag modifierat vinkel, slutartid och bländare.. Och se där! Vad bra det blev! 😀
Oj! Jag tappade tråden.. eh… äsch, det kanske var meningen..

Gillade Janne Bengtssons artikel om varför FBK inte är med i slutspelet. Och jag håller med honom om att det är mer sensationellt att FBK inte är med än att LHC faktiskt är det. Något gick fel i planeringen och Herr Bengtsson ger sin syn på saken.
Läs den, han skriver riktigt bra och det skulle bli trist om jag bara citerade rakt av, men två punkter kan jag ge er (en ‘teaser’ 😛 )

”Sett spelare för spelare har Färjestad landets bästa lag, tveklöst. Så frågan är varför laget föll så tungt? Jag tror att det finns två orsaker:

1) För många
kockar.

2) Bruise Brothers.”

Ojdå Ersberg! Illa med ryggen.. Undra just om det är så smart att spela med den ryggen, särskilt med tanke på om HV går vidare till final mot LHC. Då har de ju bara ett alternativ kvar; Åkerlund. Killen som stått en ES-match på tre år.. Men å andra sidan, står Åkerlund ikväll och de förlorar så spelar det ju ingen roll.. *ler* Klurigt det där.. Iofs verkar det ju ”bara” vara överansträngda muskler, men hur bra är det egentligen för kroppen i det långa loppet? Jaja, egentligen struntar jag i det.. bara MoDo möter LHC (och förlorar) i finalen.. *garvar*

Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentera

