HV71 mot Modo slutade i skumpamål, Krizan o Kristan är nästan samma fast ändå inte o jag hejjar på LHC ;P

Ojoj! Vilken match! Fullt ös från HV i första, sen gick luften ur. Tyckte faktiskt liiiite synd om Ersberg (men så är jag ju målvaktsfetischist också 😉 ) Nu behöver han ju inte stå nåt mer iofs, så ryggen får den vila den behöver.
Fulast idag var alldeles säkert Kavanaghs klubba i Dömes ansikte. Snubben visste precis vad han gjorde *svär lite* Osportsligt som attans! Jämtins urladdning däremot var ”snyggare” ändock onödig.. Frustration är förståeligt men .. *skakar på huvudet*

Riktigt spännande match i första perioden, sen var det mest bara MoDo. Kanske kan det vara så att 1-4-målet var en tröstprisgåva till HV från Krizan, för den skulle han tagit tycker jag.. billigt mål.. Men Krizan var väl redan i omklädningsrummet o skålade i skumpa vid det laget, iaf i tanken? Man spelar tills det är slut! Lärde du dig ingenting av HVs förra miss, Krizan? 😛
Förresten låter ”Krizan” nästan likadant som ”Kristan”, båda är målvakter och kommer (inte alls) från samma land men nästan.. 😛 Geografi är inte (heller) min starka sida.. *garvar* För övrigt tror jag tyvärr att bäste-Kristan är förlorad till Jesenice, men jag håller tummarna att han lägger hemlängtan åt sidan och återvänder till Sveriges bästa ES-lag! Snäääääääällla! Iofs är det ju shit the same vad jag skriver att han ska göra, här i bloggen, eftersom han knappast lär göra det ändå (kanske mest för att han inte läser den! Häpp! Oups.. jag skrev en ”sanning”… sorry!)

Ska bli spännande att se.. eh höra, matchen på onsdag. LHC tar emot MoDo. Jag tror inte att antalet matcher spelar så där jättemycket roll faktiskt. Krizan, Svartvadet och resten av modoiterna är på gång, men LHC är livsfarliga! Håller tummarna för Linköpingslaget och hoppas det blir ett riktigt spännande slutspel.

Kikade in på VHCs hemsida igen (inte den jag gjort då, utan den jag har klagat på hela säsongen) och det är bara *skakar på huvudet* Iiiiiih! Helt hemskt! Bläsch! Ett inlägg i forumet har 399 svar, varav fem stycken inte är skräp.. Layouten kan man ju inte göra mycket åt, eftersom det är en sån där färdig ”mall” men uppdateringar, en levande sida, engagemang? Näpp! Det är inte ens en bristvara, ‘produkten’ ifråga har aldrig ens existerat! *suck*

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 kommentarer on “HV71 mot Modo slutade i skumpamål, Krizan o Kristan är nästan samma fast ändå inte o jag hejjar på LHC ;P”

  1. Mocca skriver:

    Wow! Vilken match! Eftersom att Ersberg är ex VIK:are så håller jag tummarna lite extra för honom. Och blödig som jag är så tycker jag lite synd om honom. Jag hoppas media är ”snälla” mot honom imorgon.

  2. vhcbloggen skriver:

    Media snälla? Tss! *garvar* 😉
    Han lär nog få sig en å annan törn, men om han framhäver sina ryggproblem så tror jag han får en snällare ”dom” än om han klantat sig pga bara klanteri så att säga.. Hmm.. Får man skriva så där långa meningar egentligen? 😛


Kommentera

