Plättlätt deklaration, jag löser Brynäs problem o Tre Kronor fick till det tillslut (jag med men jag drömde ju ”bara” ;) )

Gissa vad jag gjorde igår? Deklarerade, häpp! Färdig! Bara ringa ett nummer, knappa in en massa siffror, klart! Det är ju en jädras tur att jag varken har tillgångar eller skulder, avdrag eller annat krångel, det hade varit knöligt.. 🙂

Ska till svägerskan idag (slog jag in hennes presenter igår? Nä. Läste jag ut ”Jenny”? Nä. *suck*) Hade ställt klockan på halv tio (jag vet hur ”bra” jag sover nämligen) vaknade halv sju och var på väg upp ur sängen. Sen chockade jag mig själv genom att krypa ner i sängen igen.. och somna om! Härligt! Dessutom drömde jag massor av konstiga saker, både trevliga och inte så trevliga.. Men jag fick ju sova.. *ler*

Och den här killen såg jag igår. På TV. Klar för BIF, men jag undrar om det är så smart att värva en (visserligen en talang) ung kille som bara 20 år gammal, redan har problem med skador.. Räcker det inte med Micke Lind? Måste nog ifrågasätta deras val av yngling i det här läget..
Kristan lär väl stanna i Slovenien tyvärr.. Men jag kom på en jättebra idé ju! BIF lär ju få lite kosing för Bäckis, Wahlbergs kontrakt gick ut, så där sparar de runt en mille om året.. Alltså, värva istället en ung talang från Slovenien, sätt honom i BIFs ”växthus” under kommande säsong och fostra honom så han kan gå in och knäcka säsongen därpå.
Resultat; BIFs meste målis stannar och vaktar kassen, får en ‘kompis’ att snacka med, BIF får en slovensk talang på tillväxt (borde ju inte kosta så mycket) och med Kristan o Sperrle som målisar gör det kanske inte så mycket om resten av laget klantar sig nångång.. *ler* Ååååh vad jag är smart! 😛

Härligt med seger för Sveriges Tre Kronor mot Ungern. Från en förlust med 2-1 till vinst med 7-1! 😀

Andra bloggar om: , , ,

Kommentera

