”Senaste nytt” var nästan bara gammal skåpmat o semifinalmatch orsakar nästan whiplashskador..

”Senaste nytt” om VHC enligt lokalblaskan – ny tränare och tio nya spelare ska till.. Dessutom fick tränarn sparken tydligen… Ojojoj… de är snabba i vändningarna.. 😛
Dessutom har de med en arkivbild på en av killarna som spelar i NHK nu… 😕 Fast bilden på coach var nog ny… eftersom han var det..
Däremot var det här nytt för mig – ”De unga i föreningen prioriteras eftersom det är de som står för inkomsterna. Det beslutet togs för tre år sedan. Då halverades också A-lagets budget.” No shit! Trasiga, slitna matchdräkter och ransonering av klubbor bla.. Dumt, tycker jag..
Dessutom säger herr Ordförande att det är en bra känsla i klubben just nu.. Undra just om han är där nångång? Den känsla jag fått är inte riktigt så där alldeles glimmrande.. Men men, jag har ju haft fel förut.. *ironi*

För övrigt tycker jag att följande fenomen är märkligt – Storstadens kvällsblaskor uppmanar folk att jobba ”gratis” för de, med att skicka in bilder och tipsa om nyheter, lokalblaskorna är precis tvärtom! Jag har erbjudit mig flera gånger att bidra med text och bild till olika lokala medier.. men nähä, det är inte ens värt ett ”tack men nej tack”.. Mycket märkligt… 😕 Jaja, deras förlust.. 😛

Matchen mellan FBK och LHC är riktigt intressant (får ju för tusan whiplash-skador varje gång det hojtas! Håller på med bilder o messar med A samtidigt… sånt där som vi tvåbentingar ska kunna.. 😛 )

Kommentera

