Valplängtan, vårmodet skiftar mellan shorts o skoteroverall och FBKs kapten talar ut..

Ojojoj.. en dag full av ..eh… tja.. allt! Tiden rasar iväg, solen skiner, jag känner mig konstigt glad (oooiiih!! Vårkänslor? Eeh.. i kylan?) och har pratat med ”huvudjägar-jobbet” igen.. *ler* Det är bra.. 🙂

Har pysslat lite mer med nya hemsidan och ikväll ska jag försöka mig på två (!) konststycken! Ett – tanka hem o sen ladda upp lillebrors gästboksscript, och två – pyssla med loggan som jag fick av killen som var webbis på VHC-sidan tidigare (dvs innan den förföll totalt.. eller hrm… Lite orättvist kanske, men nästan så..)

Det sägs ju att det är vår nu… så jag förstår att folk fnissar lite när jag kommer med min tjocka jacka och BIF-mössa, men jag tycker det är kallt! Men jag är inte (helt) ensam med att vara ”överklädd”. Fast det ser lite kul ut när en kille kommer knallandes i t-shirt och jeans och nästa med mössa och vinterjackan på.. *ler*

Kikade in på Sejpejos sida… det var dumt.. Längtar (och saknar!) en hund mer än nånsin! Hoppas nu bara att det löser sig med ett å annat så jag får åka ner och hämta hem en om några veckor (hååååååååålll tummarna! Snälla!?)

Apropå att A kallade mig för stockholmare i en kommentar tidigare.. Nästan 70% av de som svarat på ABs omröstning säger att ”Ja, det är ett skällsord att bli kallad stockholmare…” Hoppsan… Och att det inte är diskriminering att neka nån jobb beroende på var man kommer ifrån.. det verkar en aning snedvridet. Istället för att säga ”du låter stockholmsk, därför får du inte jobbet” kunde han väl sagt ”som det var”? Att han tyckte killen lät arrogant och säkert inte skulle passa ihop med övriga på företaget.. eller?

Och herr Jönsson förklarar FBKs dåliga spel… Och lägger en del av skulden på sig själv.. Illa illa.. Han säger bland annat;
”– Jag försöker hela tiden vara den där perfekta lagspelaren och i bland glömmer jag bort mig själv. Som nu. Därför ser det ut som det gör, tror jag.”
Jag har sagt förut att en spelare inte kan bära ett helt lag, inte heller Jörgen Jönsson, oavsett hur bra han är i landslaget. Jag tror inte hela FBK åker och väntar på att deras kapten ska visa vägen (gör de det bör de vakna snarast möjligt… eller inte.. det är ju bara bra för LHC *flinar*)
Det kanske kan vara en nyttig erfarenhet för FBK? Vet man inte hur det känns att misslyckas kan man ju aldrig riktigt glädjas åt nästa guld? Eller? *hjärnan jobbar helt solo nu..* 😛

Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer on “Valplängtan, vårmodet skiftar mellan shorts o skoteroverall och FBKs kapten talar ut..”

  1. Mocca skriver:

    Nu är det verkligen vår *jublar högt*
    Alla stockholmare är ju som tur var inte dryga -jag känner några som är supertrevliga 😉

  2. Mocca skriver:

    Oj, nu såg jag det du har skrivt om vovven. Håller tummarna för att en vovve snart är på g 🙂

  3. vhcbloggen skriver:

    Skönt att våren är på G (trots lite brist på hockey.. 😛 )
    Tack för tumhållningen!


Kommentera

