Tjej + hockey = konstigt, kameran tar bort tid å rum o det är en rackarns tur att jag är släkt med min mamma! ;)

Åh imorrn får jag se LHC – FBK på tv! Ooiiih! Härligt! Hockey ska det va’! 😀
Apropå hockey så hämtade jag ut min biljett till Sverige – Ryssland i Läkerolen hos ATG-ombudet.. Hon tittade konstigt på mig..
En biljett?”
”Ja just det, en”
”Till nåt hockeygrejs?”

Jag nickade. Hon funderade en stund..
”Men.. varför då?”
*garvar* Sicken dum fråga.. 😛

Och inte har jag fått tag på uppfödaren heller.. *nervös suck* Tänk om vilpisarna tar slut! *förskräckt* Äh… det löser sig.. 🙂

Jag är rastlös… jag vill.. så mycket.. Och helst ska allt hända NU! *ler* Tålamod är en bristvara hos mig.. Klarar knappt av att sitta sysslolös och hittar ibland på de mest galna saker för att ha nåt att göra.. Diska till exempel.. Trots att det är aaaaaaaaap-tråkigt! Eller kolla hur många gånger jag måste krypa på alla fyra för att leta efter nånting som egentligen inte alls bör ligga på golvet. En annan kul sysselsättning är att låta bli att leta efter eller diska saker, och istället ta kameran och knalla ut i skogen.. Då går det lätt ett par timmar.. hrmmm… eller fler.. Kommentaren från mamma i somras bekräftar att tiden flyger när jag har kameran framför näsan..
”Men vaaaar har du varit nånstans?” Och mams… jag är trettio.. inte tretton..
”Ute” *låter som en trettonåring*
”Men du har ju varit ute i flera timmar! Är du inte hungrig?!”
Eh…? Äta? När jag är i min lilla värld (oj.. dår-varning va? 😛 ) så har jag bara en sak i huvudet; Nästa bild..
Inte mat, inte tid, inte prata (är nog enda gången jag är tyst tror jag) *ler*

Fick förresten ett mejl från min vän på ”den andra ön”, Walle. Då blev jag glad, för han skrev så snälla saker (fast mamsen fick nog mest skratt med sitt ”ankhåv”*)! Tack än en gång! 😀

*) Mammas eget Alfapet-ord (hon har många såna) när vi fördrev tiden i Thailand.. ”Jaaa, om det skulle komma galna ankor.. då är det bra med en håv.. Ank-håv! Ju!” Hon är söt hon (tur att jag är släkt med henne 😉 )

Andra bloggar om: , ,

5 kommentarer on “Tjej + hockey = konstigt, kameran tar bort tid å rum o det är en rackarns tur att jag är släkt med min mamma! ;)”

  1. doggblogg skriver:

    Vi har ett gött ord här som lillS har kommit på.

    Havreklyvare! Fundera på den alla bloggläsare.
    Jag tror nämligen att L kommer ihåg var det är 😉

    /a

  2. vhcbloggen skriver:

    Vilken tilltro du har till mig vännen! Minnet är ju som hos en senil guldfisk.. Måste fundera på den ett tag.. 🙂

  3. Mocca skriver:

    *S* ALLT är roligare än att diska 🙂

  4. Mocca skriver:

    Sorry -glömde en sak….

    Vilken TÖNT som stog i kassan
    tssssss

  5. vhcbloggen skriver:

    Eller hur? Ska nog skaffa mig en ny manuell diskmaskin, den jag har nu har ingen disciplin alls! *visslar oskyldigt*
    Jupp! Fast det är ju lite kul att man kan ”chocka” med så lite.. 😛


Kommentera

