Uppdatering inför KnäppSäsongen i BIF o VHC, jag vill bestämma o klockan tickar fort ibland.. :)

Sådär ja! Bokat och klart (men ingenstans att bo..) Får väl åka hem efter matchen dårå.. Det är alltså Sverige – Ryssland i Läkerolen jag menar.. 🙂 Sweeeet! 😀 Fast jag fick ju inte sitta där jag ville, utan mittemot, men strunt i det, jag sitter ju inte ”uppe i taket” den här gången.. *garvar*

Uppdatering av KnäppSäsongen för BIF –
Som sagt, ingen Bicek. Niklas Andersén, backen från Leksand ryktas vara klar för BIF men rykten ska ju tas med en skopa salt. Läser man på Hockeysnack är det väl inte direkt nån som höjer honom till skyarna, men det är ju bara vänta och se när säsongen börjar. Några månader under Boorkens ledning kan ge rejält med luft under vingarna för 18-åringen. (oj.. det låter ju nästan som jag vet vad jag pratar om.. 😛 )
HV-backen Hjalmarsson stannar med all sannolikhet där han är nu. Kanske känns tryggt att stanna en sesse till, vad vet jag?
Samtliga spelare med utgående kontrakt kommer ha samtal med BIF under nästa vecka. Så mediabruset får stanna upp lite och ha tålamod. För jag tror att ingen, utom BIF-fansen, bryr sig särdeles mycket om Spets, Lind och Widing, när den spelare som fått allra mest uppmärksamhet under säsongen är på tapeten. 🙂 Ni vet… han den blonde killen med spelsinnet, som Washingtong Caps vill ha… 😉

Och KnäppSäsongen för VHC är det KnäppTyst om..
*garvar*
En spelare fick ju kicken tillsammans med coach (eller okej då, efter coach)
Ytterligare en spelare hänger löst och har varit bänkad ett stort antal matcher.

Om jag själv får välja vilka jag vill ha kvar, så är det ju självklart favvis, båda målvakterna
#10 (kapten o säsongens spelare med bra öga för spelet)
#8 (snabb som attan o målar då å då)
#23 (faktiskt! Han har stramat upp sig ordentligt de senaste matcherna)
Bland annat. Jag orkar inte sitta och räkna upp allas bra egenskaper och varför jag vill ha kvar de.. *ler*
Fast nu blir väl fläng-trean sur att jag inte nämnde honom men om han bara koncentrerar sig på matcherna (och det coach säger 😛 ) så blir det bra. *ler*

Vad gäller tränare så ser jag gärna att både coach (som kom in och styrde upp i kvalet) och andre coach, stannar. Det är bra stämning mellan ledare och spelare, och det bådar gott inför framtiden. *hoppas*

Jisses! Klockan är en hel timme över ‘kaffe’! Inte konstigt att jag har skallevärk! Hej svej på ett tag! 😀

Andra bloggar om: , , ,

Kommentera

