Snurriga kvällstankar om kändisskap, paparazzis, privatliv och så några råd till blivande superkändisar

Apropå ”mediadrev” och tjat om kändisar..

Varför är det så fascinerande? Jag fattar inte..? Vad är det som gör att skvallerblaskor och dagspress säljer bättre när det står om skådespelare som gifter/skiljer sig, äter fult, motionerar, har gått upp/ner i vikt, bla bla bla..

Och visst, det sägs att blir man känd så får man ta det goda med det onda. Alltså, blir du känd, då får du allt ge upp hela ditt privatliv min vän!

Jag ska erkänna att jag själv aldrig köper en skvallertidning (om inte ‘S’ räknas dit.. 😛 ) men eftersom det står i varenda dagstidning är det lite svårt att komma undan. Det är ju alltså nästan allmänbildning, man ska alltså veta vem som dejtar vem, vem som kräkts i grannens brevlåda, fått barn med nån som en gång i tiden var ens farbrors trädgårdsmästare, skiljt sig efter fyra dagar.. bla bla bla.. *ler* Just i det ämnet är jag inte särskilt bevandrad, men fråga gärna om sportvärlden, där har jag bättre koll.. *tänker* Hmm… det kanske är samma sak nästan?

Så dagens tips till alla kändis-wannabes -> Om du nu lyckas med bedriften att bli känd.. Akta dig noga för att göra såna där ”vanliga” saker som ingen människa (utom närmast sörjande dårå) bryr sig om. Sånt där som du kunde göra innan du blev allmän egendom..

Tex spy i buske för att du är aprak, fixa till bhn/trosorna, peta dig i näsan eller goffa i dig mat/godis/läsk vad som..! För då jädras har du ett helt koppel av paparzzis med teleobjektiv som skulle göra vilken amatörfotograf som helst grön av avund, smygandes i buskarna..

Dagen efter får du se bilderna på det du gjort, ifall du nu glömt det, och dessutom får du läsa hur folk rackar ner på/hittar på saker om dig bara för att du är känd och då får man behandla dig hur som helst..

Det låter ju jättekul! *ironi* Tack men nej tack för egen del.. Å andra sidan har jag inget att bli känd för (på paparazzivis iaf). Jag är nämligen för blyg för att sjunga inför folk, kan inte agera, har aldrig dejtat en rockstjärna eller plastikopererat mig och dessutom tvivlar jag på att jag någonsin skulle sätta mig i en sån situation att jag skulle riskera att bli jagad av paparazzis. Såvida inte sportfotografer helt plötsligt skulle bli superduperjätteintressanta och därmed jagade av andra fotografer.. *garvar* Jag håller tummarna för att det inte blir så.. 🙂

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer on “Snurriga kvällstankar om kändisskap, paparazzis, privatliv och så några råd till blivande superkändisar”

  1. Mocca skriver:

    Jag gillar dina funderingar kring mediadrevet, och tycker du har kloka och vettig funderingar/värderingar.

    Åter igen en klockren text!

  2. vhcbloggen skriver:

    Åh tack! Det är så himla kul att höra! 😀
    Kanske särskilt eftersom det är du som skriver så värmande ord!


Kommentera

