Farliga hundägare bör inte få gå lösa, damhockeyn är lika kul som att städa o Bäckis ska till Caps (har jag bestämt ;P)

Hmmm… farliga hundägare.. Spärra in de då? Folk som inte har pli på sina hundar är ett gissel och trots att jag inte är hundrädd så blir jag lika förbannad varje gång jag ser en lös hund. Oftast finns en matte längre bort, som strosar med hasande gång, som inte bryr sig ett skit om hunden skrämmer vuxna barn och gamla. Oansvarigt värre! Hur tänker såna hundägare? Har de ingen insikt alls i andra människor??! Gaaah! Idioter!

Jag har mött ett antal lösspringande hundar i mitt liv och ett par gånger har jag blivit påhoppad av ”snälla” kopplade (!) jyckar. Ibland blir jag förbannad och ryter ifrån till både ägare och hund. Oavsett om jag är rädd eller inte, så vill jag inte ha en stor, dregglande jycke som smutsar ner mig, på mig.. Det är inte kul! Tänk om jag varit så där hundrädd som vissa är, då hade jag kanske dött.. eller nåt..

– Vi kommer att föreslå en trappa med åtgärder som en hundägare kan åläggas omedelbart. Steg ett är ett koppeltvång, steg två munkorg. Sedan ska polisen kunna frånta ägaren hunden och slutligen ska en person kunna förbjudas ha hund, säger jordbruksminister Eskil Erlandsson


Det där med munkorg verkar lite knas, om hunden nu nödvändigtvis måste ha munkorg, för att den inte kan vistas ute bland folk (å hundar) utan att bita.. Ta väck jycken, det är nåt mentalt fel på den!

Och nu är Boorkens finger glömt igen (kanske) och det är hockeyvåldet som är på tapeten igen.. Jag kan hålla med om att, hade de slängt in en tioårig grabb i mål i en alagsmatch, då hade nog jag också reagerat på den ledarens mentala hälsa. Men alltså, tjejer, jag är ledsen.. Tjejhockey är inte kul att se på. Det går långsamt, tacklas inte och påminner om en match mellan ett gäng färskingar på hockeyskola. Visst, fint taktiskt spel och mål men såååå rent å snyggt och tråååååkigt.

Damhockeyn är relativt färsk som sport och jag tvivlar på att den kommer ”dö ut”, inte alls, men i nuläget är den inte ens kul att se på. Oj, nu förvillade jag bort mig lite.. Hockeyvåld var det ja..

Sportkrönikören Sune Sylvén påstår i sin krönika att tjejer inte slåss i idrotten, vi har tydligen inte det i oss. Männen har det, de är mer benägna att slåss tydligen.. Jag kan meddela att jag sett tjejer slåss på fotbollsplan, Sylvén. Det har inget med kön att göra..

Jag vet att jag upprepar mig nu – In-di-vid-ni-vå

Det är skit samma vad du har för kön, yrke, ursprung eller religon, det finns slagskämpar, puckon, idioter, rötägg osv i samtliga av dessa grupper.. Kolla bara på de höga tjänstemännen i HV71s klack som beter sig som dagisbarn (eller… det vette tusan om ens de beter sig så illa.. antagligen inte. ABs sportbilaga skrev om de igår) Men det var visst nån forskare som för ett tag sen skrev att vi kvinnor är gjorda för att städa, bland annat, så då får man väl se upp på nästa alagsmatch med tjejerna.. Det kan ju komma dammtrasor flygande! 😛

Bäckis Bäckis, jag har sagt det förr – stick! *garvar*

Ja, jag menar inget illa, men det är ju lika bra att passa på nu. Låt han spela ett par säsonger ”over there” och sen kommer han tillbaka till BIF och vinner SM-guldet med Gävles stolthet! 😀 För som sagt, nåde honom om han skriver på för nån annan klubb (skulle vara VHC då… 😉 ) *ler*

Tror det är dags att ta nästa steg i utvecklingen och bli ännu bättre, få mer rutin. Men å andra sidan, who am I to say? 🙂

3 kommentarer on “Farliga hundägare bör inte få gå lösa, damhockeyn är lika kul som att städa o Bäckis ska till Caps (har jag bestämt ;P)”

  1. Gloom skriver:

    Bäckis lär ju inte skriva på för Brynas igen om han nån gång vill vinna SM-guld… 😉

  2. vhcbloggen skriver:

    Ååååh vilken rackarns tur för dig att du bor så långt bort! *morr* 😛
    Förresten… hur går det för Frölunda i Elitserien, har de slutat spela nu eller..? *asg*

  3. […] och sista så blir ägaren förbjuden att äga fler hundar. Lite invändningar har jag dock, och det är precis som Lektanten skriver i sin blogg, att “det där med munkorg är lite knas”. Om en hund inte kan vistas med andra hundar […]


Kommentera

