Visst, VHC vann men det ska väl vara själva f… att Brynäs ska passa på att förlora när jag sitter i en DIF-buss! :(

Östervåla – VHC; 3 – 4!! 😀
Fast det var ju själva .. grrrr… att det skulle bli samma siffror fast omvänt nere i Jönking! 😦 Illa illa…

Boysen spelade som de kan, höll truten (förutom en då, men han ”klarade sig”) och åkte ifrån ÖIF. Måste säga att det var förvånansvärt tyst på läktaren, trodde det skulle vara rejält ös. Särskilt med tanke på att det dels var hemmais och att många hade fribiljetter. ”Mormor” hördes iaf ända in i omklädningsrummet sa lagledarn. Tummen upp för henne! 😀

Favvis – bra som vanligt och kul att se att våra galler ger motståndarna rejält med huvudbry ”Var tusan kom han ifrån?”
Målis – grym! Bara ett mål som jag personligen tycker han får ta på sig, men men.. Det blev ju bra tillslut. 🙂
#10, 19, 14, 22 osv.. – helt klart mycket väl godkända!

Östervåla spelade tufft när de var hos oss, på hemmais – rent av fult! Klubbor mellan benen, armbågar i ansiktet, spearing, gnäll, tjafs, knuff.. bla bla bla…

Domarn däremot var lika givmild åt båda håll så där var det inget att ojja sig över, himla bra. 🙂

Tack Brynäs! *ironi* Hur kul tror ni det är att sitta på en buss full med Djurgårdstomtar och radion meddelar att ”Heja HV71, seger mot Brynäs med 4-3!” ? Jädras vad jag fick höra! Handgemäng? Jajjemän, lite lätt från min sida till matrialarna.. Och okej då… det var ju iofs tur att det var DIF:are på bussen, så det inte var HV-fans. För då hade det väl blivit ännu värre?! 😛

Och tack vare BIF-förlusten tror jag faktiskt att det var jag som levererade kvällens citat. 🙂
Tredjemålis tjatade om förlusten, bjäbb bjäbb bjäbb..
Jag kastade mig fram och ska dänga till honom (han satt ett säte bakom mig)
Tredjemålis fortsatte fråga om förlusten.. bla bla bla… Varpå jag blev trött och sa;
”Men hörrö.. hur många matcher har du spelat den här säsongen?”
Närmast sörjande skrattar och #14 utbrister; ”Ooooh vilken bomb!” och fortsätter skratta..

Ett citat som levererades innan match var när killarna pratade om nån Ultimate Fighting Sparka Tills Nån Dör Eller Blir Krympling-tävling mellan en kinesisk och en japansk fajter, varpå en av killarna fundersamt säger;
”Jaa… hallå.. Värsta derbyt!” *skrattar*

Hmmm… försöker ladda upp bilderna, men det är tydligen några som inte kan lugna sig så jag blir blockerad från webbgalleriet, pga alla som inte kan vänta tills jag är klar… *suck* Jaja, de får väl skylla sig själva då.. *rycker på axlarna* Just nu orkar jag inte bry mig.. Usch Brynäs… vad sur jag blev! 😦

Kommentera

