BIFveteraner spelar mot ÖIF idag, favvisen får tummen upp, gallren kärlek o det var visst fler spelare i VHC-truppen.. *oups* ;P

Snart börjar matchen mellan BIF-veteranerna och Östervåla IF i Lundahallen. 🙂 Jag hade tänkt åka dit och ”reka” lite inför matchen imorrn men *gääääsp* .. Jag har fått latmaskbaciller.. 😛

Matchen igår då? VHC spelade så bra som de kan och favvis har fått upp både farten o glöden igen! Hur kul som heslt att se! Yeeeeay, han är så bra!! http://www.websmileys.com Visserligen tog Åkers ledningen med 0-1 i första perioden, fast det tog de nästan en kvart att få in första baljan.. Andremålis (förstemålis ligger hemma o spyr.. ) gjorde en hel del grymma räddningar och det var bra nervöst ibland för det var redigt kaos framför kassen.

Åkers trupp var en aning decimerat och de dök upp med bara en målvakt eftersom de två andra, liksom vår, låg hemma o spydde.. Lite manfall hos Åkers, koncentration och glöd hos VHC.. Det bäddade för en spännande match med många chanser. Riktigt kul att se! Fortfarande skjuter de för lite på mål (jag säger ju det; det behöver inte vara snyggt – bara puckhe-tet går in) men det ger sig väl det med. Å andra sidan låter det ju rätt inkonsekvent, med tanke på att de slog till med 5 baljor mot 2.. Det hade kunnat bli hur många som helst ju! *glad*
Det verkade vara lite jobbigt för Åkers att möta, framför allt, våra ”galler”.. Ettriga som attans, snabba och bara sååå bra! http://www.websmileys.com/

Lite pinsamt när jag laddade upp bilderna igår natt.. jag upptäckte helt plötsligt #16… Oups! Spelade han? Jag vet inte, jag vet bara att jag hade en enda bild på honom.. En bild (som rent kvalitetsmässigt inte var nåt att skryta med) jag tog när spelarna tackade varandra för en god match. Hoppsan liksom.. 😛

Riktigt bra drag på läktaren (om man då jämför med .. hrmm.. tidigare matcher) och bra domare. 🙂 Sekreteriatet lyckades med klockan (start å stopp ni vet) och den enda som fick lite bassning var (faktiskt inte jag) min livvakt.. Domarn sa åt honom att hålla flabben om han inte ville bli utskickad.. Jag tolkar fritt nu så ta det inte på för stort allvar. 🙂
Kroppsspråket sa ”Det var high sticking, sluta tjafsa annars åker du ut”. Men å andra sidan är jag rätt dålig på att gissa mig till vad folk vill när de inte säger det med verbala ord som faktiskt hörs.. Sicken dålig representant jag är för tjejsläktet.. *asg* För sånt där ”ska” ju vi vara proffs på.. Individnivå folket, individnivå. *ler*

Andra bloggar om: , , ,

Kommentera

