Styckad matchdag, VHC-boysen är kortsinta och min laganalys spelar egentligen ingen roll för snart är det slut..

Gårdagen blev lite hackad och malen.. Började med att glömma gå upp.. Så en si så där kvart över åtta vaknar jag andra gången och klev upp… *suck* Varför är det så skönt att sova? Jaja, jag vet… det är mycket nu och kroppen behöver sömn, men måste den nödvändigtvis kräva det av mig när jag ska upp och jobba? *garvar*
Blev klar oroväckande snabbt och stack till jobbet. Jobbade till kvart i fyra, flörtade till mig telefonvakt en kvart så jag kunde gå och duscha, åt en macka, och drog iväg till Gullmarsplan (där bussen skulle hämta upp mig och några till) Solen sken, folk sprang (nästan omkull mig) och jag vrider på huvudet lika ofta som #10 gör när han är på isen… höger-vänster-höger-vänster-höger-vänster-stå på tå-vrida-trampa… Letar efter nån jag känner igen, tänk om det bara är jag som ska hämtas upp..? Jag hinner tänka ”Tänk om de glömt mig?!” ungefär fyrahundra gånger innan jag ser att #15 kommer lunkande i solen. Sen står vi och trampar tillsammans, ”var är bussen?”  *ler*

Jag hade inte behövt vara särskilt orolig för killarnas eventuellt dåliga humör angående min tidigare kommentar om deras spel, för det var bara glada miner på bussen (åsså dök #20 upp från ”ingenstans”.. han hade stått en bit bort och väntat) Eller också är de inte särskilt långsinta grabbarna. 🙂

VHC stod upp bra i första perioden, trots två snabba mål från Åkers. Ett kort tag hade mina killar ledningen med 2 – 3, men Åkers utjämnade blixtsnabbt.. tyvärr. VHC blev frånåkta och ÅIFs, i VHC-mått mätt, tunga veterankedja spelade både snabbt och smart. Så när slutsignalen ljöd stod det 8 – 4 på resultattavlan.. Roligare har man ju haft på en bortamatch (vinsten mot Nyköping Griffins till exempel..) Men det är ju bara att konstatera, trots att det svider, Åkers var bättre.. Revansch på fredag (å hör sen!) 🙂

Favvis gjorde en riktigt stabil insats utan misstag. Han lyckades dessutom dra på sig en tvåa för tripping! Tro det eller ej, jag är objektiv nu (trots att det gäller både VHC o favvis) Åkersspelaren tappade balansen, favvis åkte efter honom och blev således utvisad.. Rackarns! *ler*

Måste säga att HD var ruskigt bra! Var de än hittat honom nånstans, låt honom döma alla våra matcher (snälla). 😀 Konsekvent och helt enligt reglerna. Tummen upp för det domarn!

Förresten lyckades en VHC:are slå till mig med klubban, på armen, vilket fick mig att fundera lite.. (står jag i vägen tro..? 😛 ) Har man väl börjat åka på smällar, fortsätter det då? I Östervåla-matchen fick jag ju en puck i magen (gör fortfarande ont kan jag meddela), igår en ”klubbsmäll” på armen… Vad blir det nästa gång? En käftsmäll från domarn eller? *asg*

Efter-matchen-citatet;

Målis; ”Hur går det med tjejerna då?”
#10 mumlar (smått generat); ”Mäh, lägg av”
#19; ”Hörrö! Sätt inga griller i huvudet på honom nu, han ska satsa. Han kan faktiskt bli nåt”

*asg* De är så söta! Och ni kan tro att jag upprepade ”Det är inte lika illa som på BIF-bussen.. Det är inte lika illa som på BIF-bussen.. Det är inte lika illa som på BIF-bussen..” när en av spelarna försökte döda oss med sitt gasutsläpp… 😕

Laganalysen efter gårdagens match börjar med en fråga. Varför lyssnar de inte? Är det brist på respekt för tränaren, håller de inte med i det han säger (säg det till honom dårå) eller både ock?
Det känns ibland som att de inte jobbar tillsammans mot seger. Det är, generellt, 15 individer men inget lag, inget samarbete.
Visst, de vill vinna, men det där med att samarbeta verkar inte vara deras grej. Det är synd. Fortsätter de så här så blir det trean nästa säsong.. 😦
När sommaren kommer hoppas jag att de tränar hårt, musklar på sig, lär sig samarbeta och framför allt reder ut sina hierarkifrågor. De har liksom inte riktigt bestämt vem som ska vara alfa än, deras rangordning i laget måste redas ut innan de kan fortsätta, men då måste de ”umgås” mer, även utanför isen, för att kunna lista ut det.
Egentligen skulle det ju vara jättebra om det kom in en stor, tung och erfaren (dvs äldre) spelare i laget. En som tog ”småttingarna” i örat och styrde upp det hela.. *ler*

BIF ikväll på webbradion och tack vare att jag kom hem så sent igår får jag frångå min rutin att spela webbspel samtidigt och istället redigera bilderna från gårdagens match. 🙂

Kommentera

