War det matchstraff för Ward?, Kebs krönika och inför-snack med undertecknad innan VHC-matchen idag

Match igår, match idag. Två lag som är ljusår från varandra, men ändå ligger mig varmt om hjärtat.

Gårdagens match var som sagt helt underbar att se (och nu vet jag var jag ska sitta nästa gång, för att få bättre bilder).

Janne Bengtsson på SvD skriver om gårdagens kvalkamp och jag måste erkänna att det ibland är en nackdel med att ha kameran framför näsan samtidigt som det pågår match.. 🙂 Wards tackling mot Sjödda såg jag inte, så jag kan inte uttala mig om det var matchstraff på den. Enligt Keb på GD var det det, enligt Bengtsson också.. HV-fansen verkar vara delade i två läger (eller också är det Bifare i forumet).

Analys inför VHC-drabbningen mot Östervåla klockan 16.00

VHC har vaknat, beware! 😛 En veckas nötning, en veckas matchvila och spelare som (tack å lov) frisknat till.
Det bäddar för ett nervigt kval. Och utan respekt för motståndaren riskerar VHC att dratta på ändan. Både Åkers och Östervåla är taggade till max och har stort stöd av varsin (i VHC-mått mätt) gigantisk klack. Dessutom är det två lag vi inte mött tidigare. Alltså vore det klokt att utgå från att det är VI som slår i underläge. Det är bara två saker (som jag ser… rosa brillor.. 😉 ) som behöver slipas på ytterligare –

1, kommunikation – de glömmer bort att använda rösten också ibland.
2, attityd – ”Kära Jantelag” kom inte och tro att du är nåt.. jag har skrivit det förut; en spelare gör inte ett lag. Punkt.

Favvisen har tappat lite fart de senaste matcherna tyvärr. Det där glittret i ögonen, som syns så väl i omklädningsrummet, har en förmåga att fösvinna på isen (eller är det gallret som skymmer? 😛 ) Förresten är han en riktig sockerråtta. Tror han tryckte i sig åtta sockerbitar (!) innan matchen mot Lidingö! Om han fortsätter på det viset kommer han se ut som en riktigt ”erfaren” hockeyspelare i munnen, trots gallret.. *garvar*

Bara ösa på i dagens match! Både på isen, i båset (aj mina öron) och på läktaren. Östervålas Blueboys kommer nog överrösta vår lilleklack, men det är hjärtat som räknas. 😀

Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera

