Pingexperiment, hockey hela veckan, kvinnodagen är bara nys o Boorken är bara orolig när ungarna är sjuka..

Hade tänkt göra ett litet experiment, men jag ångrade mig tror jag… Kom på så mycket annat att blubba om ju.. 🙂 Men! Så här hade jag tänkt…
Skriv ett inlägg med följande ord; ”Värmdö Hockey”, ”Bäckström”, ”Bäckis”, ”Brynäs”, ”gummistövlar”, ”pungråtta”, ”Sweden Rock”, ”hockey” osv…
Dvs de vanligaste sökorden på bloggen (eller de ord som förekommer mest frekvent i inläggen).
Därefter twinglar man på Twingly, pingar på Nyligen.se och gör om samtliga ord i ”inlägget” till länkar på bloggar.se.. Bara för att jag är så nyfiken så skulle det vara intressant att se exakt hur många som läser just det inlägget just den dagen.. *ler*

Sååå rackarns typiskt! Min förkylning är inte välkommen kan jag meddela (dessutom kan jag ju inte kurera den med en vitlöksmacka heller… lite taskigt mot J.. *garvar*) Det är hockey hockey hockey! Ju.. Idag, fredag, lördag och söndag! Vilken uuuuunderbar vecka! 😀 Min stackars hals.. Undra just om jag kommer ha nån röst kvar på söndag?

Apropå dagen idag.. Jag trodde det var en vanlig torsdag, men jädras vad fel jag har… Det är ju Internationella kvinnodagen… *skakar på huvudet* Sicket nys! (prosit dårå) Ungefär lika nödvändigt som floppsatsningen ”Kvinnor kan”, Mor o fars dag och alla andra kommersiella ”högtidsdagar”.
En kollega sa, ”Jamen, på Fars dag får jag ju en skjorta av dottern..” Jaha? Är det inte roligare att få en present en ”vanlig” dag? Undrar bara…
Nu har jag ju ”bara” mamma, och okej – jag ger henne (inkonsekvent nog) blommor på mors dag, men jag visar både uppskattning och kärlek nästan 365 dagar om året. Hon behöver ingen speciell dag för det. Dessutom fyller hon ju år en gång om året (oavsett vad hon säger! 😛 )

Får känslan av att BIF kan ta hem guldet till Gävle i år.. Vet inte varför, men det känns så. Boorken är inte orolig.. För det är skillnad på oro.. Eller rättare sagt ”Orolig är man när barnen är sjuka”..   Boorken är en härlig snubbe! Skönt att han stannar! 😀

Jisses! Larmoperatören försöker förklara varför säkerhetsrutinerna är som de är.. Stressade kollegan gillar det inte alls.. Jag tycker det är kul. Dokusåpa live liksom… *garvar*

Kommentera

