Drömlika VHC, det VAR mål (Rönnmark säger det å han borde ju veta), HV71 glömde spela hockey o Kristan ska stanna i BIF (har jag bestämt) :)

Jag vet inte om jag har drömt, men jag är helt säker på att jag minsann såg schemat för kvalet på VHCs sida.. Minns tom att jag reagerade på tiden när bussen ska gå till matchen den 18:e.. 12.30.. Nu finns det inte på vår hemsida, men väl en länk till Sthlms Ishockeyförbund. Här

Åsså var det det där målet då. Enligt SvenskaFans-sidan var det inte Hulken som målade, det var Widing. Sicken rackarns tur att HV-spelarna inte var med på noterna. De hörde nog det de ville höra, dvs domarns pipa.. *ler*
Enligt SvD var pucken inte i mål över huvud taget… kanske.. Reaktionerna på Janne Bengtssons artikel lät inte vänta på sig. Dokusåpa var det va? 😉 Hur kul som helst!
Micke Bergströms referat bekräftar att det var Widing som petade in pucken i mål, innan domarn blåst men efter att HV-spelarna slutat spela hockey och istället stod och skrek.. Häpp! Så kan det gå när man glömmer bort att spela tills det är slut…
Domare Rönnmark får sista ordet i den här diskussionen;

”- Pucken sparkades mot mål av en Brynässpelare, (Antti Hulkkonen), och gick via målvakten i stolpen och stannade på mållinjen. Brynässpelaren sträckte armarna i luften och signalerade för mål samtidigt som han åkte från situationen. Detta gjorde att HV-spelarna slutade spela och en annan Brynässpelare kunde slå in pucken i mål, berättar Rönnmark.” Källa; Hockeyligan.se

Läste förresten också (på SvenskaFans.com) att trots att BIF är Kristans förstaval så kan han dra om europeiska klubbar viftar med större sedlar framför näsan på honom (det är då Brynäs-bloggskribentens egna funderingar, inte mina)
Jag hoppas verkligen de låter bli med det..

2 kommentarer on “Drömlika VHC, det VAR mål (Rönnmark säger det å han borde ju veta), HV71 glömde spela hockey o Kristan ska stanna i BIF (har jag bestämt) :)”

  1. Daniel skriver:

    Widing var klart och tydligt offside i målgården…

    http://daniel-m.net/content/view/58/5/
    Dessutom blev Ersberg pååkt innan pucken sparkades in i målgården av Hulkonen. Interference och dubbla offside i målgården. Jo Rönnmark kanske får sista ordet i diskussionen. Men det lära inte vara slut ännu.

  2. vhcbloggen skriver:

    Hmm… okej.. Jag kan inte offside-i-målgården-regeln så bra, jag trodde inte man var offside om det står två motståndare ”framför” en.. Men vad vet jag? 😕 *rycker på axlarna*
    Läste på Hockeysnack att HV säkerligen kommer få ”kompensationsdomslut” i nästa möte, så det jämnar säkert ut sig i slutänden ändå.
    Men jag kan förstå att HV-fansen är skogstokiga.. Som Brynäsare bara ler man.. 🙂


Kommentera

