Österåker visar resultaten, BIF o VHC är nästan samma sak fast coach vill inte ha en egen frysbox ändå..

Hittade det här hos Österåker och därför är det, av förklarliga skäl, namnen på Österåkerspelarna som gjorde mål.

27/2
Värmdö HC – IFK Österåker 5-3 (2-1,2-1,1-1)

Målskyttar:
11,50 1-1 J Angelin, ass S Söder
30,19 3-2 J Zetterström, ass S Söder
49,05 4-3 M Lindeberg, ass C Tumba
Skott:
29-32 (10-13,9-12,10-7)
Utv:
Österåker 3×2, 1×5, 1×10, 1×20 min
Värmdö 4x 2 min

Oj, fel av mig.. Österåker fick alltså inte bara en tia… de fick en selma också… *garvar* Hmmm… ooookej… VHC sköt mindre (förutom i tredje perioden), men gjorde fler mål… Låter inte det bra? He he.. 🙂

Fy attans… mer nervpirr ikväll.. BIF tar emot Linköping hemma (ni vet det där laget som ingen i ES-toppen vill möta.. 😉 )
I sitt inför-snack med Catarina Carlsson säger Boorken bland annat;

”Stämningen i laget
Stämningen i laget är bra. Det är kämpastarkt, har ambitioner och vill verkligen vinna säger Boork. Vi måste komma förbi de olika hindren för att komma upp på en ny nivå. Det är smärta, adrenalin, press och jävlar anamma som gäller – allt som ingår i elitidrotten. Det gäller att ta befälet över det och lära sig hantera det.”

Låter som matchen med VHC igår.. 🙂

Och det är ju ruggigt synd att jag inte kan åka skridskor (tror jag inte iaf, det var ju ett gäng år sen..) För med backbristen igår försökte både coach, lagledarn och matris övertala mig att dra på mig #8s grejer (han är en av de minsta spelarna)
”Då får du ju galler också! Ha ha ha!!”
Men det behövdes ju inte ändå… Jag föreslog coach att nu när han ”klarar sig” med så få spelare kan han ju starta en egen ”frysbox”, men han tyckte inte det var nån bra idé… Undra just om det är för att han inte är Brynäsare..? 😛

BIF får dessutom klara sig utan ”stekheta” spelare ikväll.. Sjödda, Salmonsson, Kristan och Molin dras fortfarande med sina skador så det blir Sperrle i mål kan jag tänka mig… 🙂 Får skrika försiktigt ikväll, för jag har ont i halsen, fast jag är inte sjuk! Det säger min arbetsledare iaf att jag inte är… Men jag tänkte så här… Jag är snorig, har ont i halsen, febrig o allmänt trött… fast jag är inte sjuk… på det sättet… Alltså smittar jag inte? Kalasbra! *asg*

Kommentera

