Kort om folk mot HV71 ikväll, ny mobil med paraply o ficklampa som tillbehör o Twingly tvingar media till rannsakning?

Ett något decimerat BIF ikväll men Dackell är tillbaka och Sperrle står så det jämnar ut sig trots att Sjödda (knä), Kristan (knä),  och Salmonsson (axel) inte finns med i dagens trupp pga skador. Ove Molin har lämnat återbud pga en mycket märklig skada han fick under träningen i fredags. Så det blir tufft, men säkert intressant. 🙂

Om nu de nya mobiltelefonerna är så himla bra, varför finns det ingen termometer i de? Det skulle jag vilja ha just nu.. För det är hutter-kallt i mitt rum (trots att jag dragit upp elementet till max). Eller varför inte ett överfallslarm? All-in-one, liksom.. En ficklampa, spegel, snorpappersbehållare, paraply, nyckelskåp, stegräknare… åsså vidare.. Skulle ju vara jättebra! 😛

Funderade på det där med Twingly, bloggosfären och nyhetsflödet igår. Håller tidningarna på att ”förlora”? Blir det större krav på att nyheter verkligen ska vara nyheter och inte skvaller? Ställer det högre krav på oss bloggare? Jag började med en väldigt nischad blogg, om Värmdö Hockey och baaara Värmdö Hockey, allt eftersom började jag slänga in inlägg om Brynäs, sport som inte är hockey, artiklar jag läst och så vidare. Inte för att jag nödvändigtvis ville ha fler läsare utan för att det blev sommar och då spelas inte hockey i Ekhallen på Värmdö.. *ler*
Håller bloggosfären på att ändra synsättet på mediabruset? Vems åsikt väger tyngst?
På drakarnas tid var ju tidningen sanning, den hade tyngd och auktoritet, i bloggåldern är det bloggarna som säger sanningen (med modifikation ska erkännas, det finns ju ‘troll’ i bloggosfären också..) Vill man läsa blaj kan man söka efter så mycket onödigt (?) vetande det bara går på nätet, det är bara skriva in ett sökord och vips; så har du svaret på varför ‘majonäs’ heter just majonäs (”Även Majonäs kommer från Spanien, nämligen så var det den lokala dressingen från staden Mahon på Menorca, som fick världsherravälde”) eller att det finns föräldrar som döper sina barn till Polyester Bomull (Polly Ester Cotton, se inlägg i bloggen) Vill man ha ”riktiga” nyheter torde tidningen vara den man vänder sig till för seriös nyhetsbevakning.. ”Den som lever får se” brukar det heta och jag tror att man inte behöver leva särdeles länge för att hinna se förändringarna i mediabrusets framfart..

4 kommentarer on “Kort om folk mot HV71 ikväll, ny mobil med paraply o ficklampa som tillbehör o Twingly tvingar media till rannsakning?”

  1. Mocca skriver:

    Intressant tanke om media. Jag tror att media, eller iaf tidningar blir mer och mer beroende av att ha en kommunikation med sina läsare. Ibland används nog bloggosfären också till att ”skapa” nyheter -tyvärr 😦

    Om jag tar min länstiding -VLT har de nyligen gjort om den, och gett : Läsarnas sidor, otroligt mycket utrymme. Det känns lite märkligt, eftersom att jag trodde att det var deras uppgift att ”skriva” tidningen -inte läsarnas.

    Ibland kan jag också känna att jag inte VILL ha läsare från typ hela Sverige -bara för att jag har länkat till en artikel i en tidning. Oftast när jag får kommentarer från folk som hittat dit via en sådan länk så är de ganska spydiga eller dömande -men jag antar att det blir så när man inte läser bloggen hela tiden och inte vet vilken jargong jag har.

  2. vhcbloggen skriver:

    Håller med om ”skapade” nyheter, vissa artiklar fullkomligt skriker ut ”blogga om det här! Vi vill ha uppmärksamhet!”

    Precis, jag får inte så fasligt många kommentarer från läsare jag inte ”känner”, och det är ju svårt att få grepp om en blogg som man inte läser regelbundet (det är därför jag älskar mina smileysar..) *ler* Men jag har nog haft större tur än du när det gäller såna kommentarer. Visst har jag också fått en släng av sleven nångång, men sånt är bara skaka av sig. 😛

  3. doggblogg skriver:

    Pssst!

    Det finns mobiler med både ficklampa och termometer, samt kompass till dom som behöver det. Även GPS går det att få.

    BYT MÄRKE!!!! Nokias telefoner är myyyyycket bättre.

    *kram*

  4. vhcbloggen skriver:

    *garvar* Kompass! Deeeeet behöver jag! 😀
    Nej nej nej, en gång Ericsson – alltid Ericsson.. Vanemänniska du vet.. 😛


Kommentera

