Kvalångest – nej tack, fortsatt analys om lagbygge, Polly Ester bor i Australien o sängvältare anställes snarast! :)

Inte för att jag inte gillar hockey vääääldigt mycket, men jag hoppas verkligen att sista matchen för VHC är den 2 mars. Är sista matchen 20 mars betyder det att vi kvalar för att hålla oss kvar i tvåan…

Usch, näe… Positiva jag vet att grabbarna kan, frågan är om Marginalguden vill.. För ibland verkar det som om det är det enda som ställer till det för boysen… ”Det är små marginaler i hockey” som det så tjusigt heter.
Det fattar väl jag också att det inte är roligt att förlora match efter match, men jag vill gärna tro på det där med positivt tänkande. ”Vill man – så går det” typ.. *tänker en stund* Oj, inkonsekvent tänkande…. Men. Det är lätt att dras med i blä-resultat och oerhört frustrerande att se ett helt lag som faktiskt är bättre än de själva verkar tro ibland, förlora match efter match.

Vems är ansvaret att styra upp det hela? Först och främst tränaren, om han inte får respons på det han säger, om han inte lyckas nå fram – då får han (för att citera Volvos reklammakare) ”tänka utanför boxen” (uppe på läktarn? 😛 ) Hitta andra vägar, metoder, för att få de resultat han vill. Iofs har han sagt till mig att det är inget annat som hjälper än att bryta ner och bygga upp, men det verkar inte funka så där jättebra. Balans, tror jag är ledordet i det här. Balans mellan egot, talanger, styrkor/svagheter, samarbete och min favorit; kommunikationen. *ler*

Spelarna måste ta ansvar både för sitt eget och sina lagkamraters spel. Balans igen. Ge och ta. Svetsas samman till ett lag och fullkomligt köra över motståndarna. *ler* Så som de redan gör, fast lite till ändå..
De är ju underbara när de skojar med varandra, peppar, pushar, hjälper och kramar om varandra när nån av de gjort mål. Jag vill se mer sånt! *hötter med fingret åt Marginalguden* Hör du det??!! 😛

Dagens roligaste – Det finns faktiskt en tjej i Melbourne, Australien, som är döpt till Polly Ester Cotton *garvar* Fick idén att kolla efter det namnet eftersom det är det mitt nya täcke innehåller.. polyester bomull… 😛
För övrigt är mitt nya täcke farligt skönt… Undra om jag måste anställa nån som välter mig ur sängen hädanefter? 😉

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer on “Kvalångest – nej tack, fortsatt analys om lagbygge, Polly Ester bor i Australien o sängvältare anställes snarast! :)”

  1. tabia skriver:

    Tackar för infot.

  2. […] målis ) så måste ju nån puck gå in till slut! Bara ändra vinkel lite, nån liten bön till Marginalguden och en smula tur. Eller det kanske inte är så “bara” men de här killarna har ju […]


Kommentera

