Bokinköp leder till överrepresentation av ironi, jämförelsen mellan VHC o Brynäs fortsätter och egentligen borde jag sluta skriva såna här långa rubriker.. faktiskt… :P

Kollade in på VHC-sidanFörstår inte varför jag envisas med att göra det, det gör ju ont i ögonen att beskåda den… 😛
Vår eminente förstemålis är en fasligt ambitiös kille. Inte för att jag vet hur gamla hans adepter är, men han håller alltså i målvaktsträningen på lördagar… Klockan åtta, jaa 08:00, på morgonen! Smart kille det där, att träna andra gör att man själv håller sig alert o vaken (hur man nu kan göra det så tidigt en lördag)… tror jag. *ler*

Ska man tro statistiken dock, så är vår andra andremålis bättre rent procentuellt… Men som Mark Twain sa;
”Det finns tre lögner: lögner, förbannade lögner och statistik” *garvar*
Så det är ju inget att ta på allt för stort allvar (särskilt inte med tanke på att andra andremålis bara stått två matcher så här långt..)

Blir lite jobbigt att skriva andra andremålis, så från och med nu får han helt enkelt kallas andremålis. Första andremålis (jisses) har ju tagit time-out, så vi fick en från… eh… hmmm.. M/B tror jag det var. Har aldrig sett honom i mål så jag kan inte (vilket jädras utlägg.. inlägg om VHCs målisar.. målvaktsfetischist var det ja..) uttala mig om han är så bra som statistiken säger..

Kollar in på Hockeysnack istället.. Oj, full fart redan om Brynäs match mot HV på måndag. Hade det varit något engagemang öht hos VHCs fans (som det ser ut nu är det jag, några föräldrar o mormor typ.. *ler* Små men naggande goda) hade det nog, tyvärr, låtit likadant… ”Tre matcher kvar utan poäng” ”Ingen ‘killer instinct'” ”Under dogs” (oj, mycket utrikiska).

VHCs klack har hjärta, även om de till antalet står sig slätt jämfört med BIF-klacken, men det sk engagemanget hos klubben, oviljan att få till publikvänliga matcher, en hemsida som får publik/fans att engagera sig i klubben, lagen och spelarna (så som det var när förra sidan var igång) är under all kritik.
Okej, jag vet vad somliga säger nu, ”gör nåt själv då!” Eh…. *pekar på bloggen* Vad ser det ut som jag gör då? 😛
Varning för halvironiskt inlägg nedan…

Sen att varken spelare, ledare, klubbledning (okej då.. en eller ett par vet om sidan tror jag..) eller publik vill kännas vid min kära VHC-blogg, det är en annan sak.. *garvar* Det kan ju faktiskt vara så att de blir svartsjuka på det faktum att jag även skriver om Gävles stolthet Brynäs.. 😛

Nä, det är helt okej faktiskt och faktum är att det nog skulle bli lite avigt att skriva precis det som jag känner i precis den sekunden jag skriver det, om jag visste att folk i och runt VHC satt och läste.. *ler* ”Det man inte vet, lider man inte av” var det nån som sa (bland annat en fd kompis på gymnasiet som upprepade gånger var otrogen mot sin pojkvän och envisades med att tala om det för mig.. 😕 )

Nu är det nog dags att knyta ihop det här inlägget.. Lånar några ord av George Orwell:

”All seriös sport har ingenting med rent spel att göra. Det hör ihop med hat, avund, övermod, ingen respekt för regler samt en sadistisk njutning i att få bevittna våld – med andra ord:
krig utan skjutandet”

Parentes: Och ja… jag har köpt tre böcker med citat så det blir nog en del såna framöver… Meningen var ju att jag skulle lämna de i stugan på semestern.. 🙂

One Comment on “Bokinköp leder till överrepresentation av ironi, jämförelsen mellan VHC o Brynäs fortsätter och egentligen borde jag sluta skriva såna här långa rubriker.. faktiskt… :P”

  1. […] från HV i första, sen gick luften ur. Tyckte faktiskt liiiite synd om Ersberg (men så är jag ju målvaktsfetischist också ) Nu behöver han ju inte stå nåt mer iofs, så ryggen får den vila den […]


Kommentera

